• Usability & design
    wordt gesponsord door

Postbank nieuwe site

Postbank nieuwe site
, Reddion
@alexstil

Postbank screendumpZie net dat de Postbank een nieuwe layout heeft.

Nu ben ik erg voor het KISS principe, maar dat betekent niet dat men niets aan vormgeving moet doen. Lijkt alsof dit op een zolderkamer is gemaakt. Zal zeker goed over nagedacht zijn, maar echt consistent met de postbank huistijl vind ik het niet. Wat vinden jullie?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 17 reacties op dit artikel

  • Wat een rommeltje. Lijkt wel op de re-style zoals Planet News dat heeft gedaan.

    geplaatst op
  • nee. alleen de kleurstellingen al. en dat is nog het meest eenvoudig. nee, heel wat handen van designers hier op mediafact zullen gaan jeuken

    geplaatst op
  • Damn, welk bureau heeft dat werk opgeleverd? Het is zonder plaatjes en daardoor inderdaad een stuk sneller maar het snelheidsprobleem hadden ze toch ook op een andere manier kunnen oplossen? Waar is het merkgevoel? En hoe betrouwbaar komt een dergelijke site over bij de klant? Wat mij betreft een dikke onvoldoende maar wellicht is het een kwestie van wennen.

    geplaatst op
  • Postbank.....Brrrrrrr zou ik zeggen.
    Drama vwb homepage. Die teksten en links achter de hoofdnavigatie aan de linkerkant had toch ook wel anders gekund. Idem v.w.b. het laten opvallen van Internet Bankieren en Girotel. Heb gisteren ook nog geprobeerd om flink de gehele site te doorlopen, snelheid was slecht (wellicht inmiddels verbeterd). Positief aspect is de Service omgeving. Deze is sterk uitgebreid, heb twijfels echter over de toegankelijkheid hiervan.

    geplaatst op
  • Lees net op Adfoweb dat Fredhopper de site heeft ontworpen en verantwoordelijk was voor het design. Daarnaast begeleidde het Amsterdamse internetbureau de bouw, die intern plaatsvond.

    Fredhopper had al eerder projecten voor ING Groep afgerond, zoals het E-commerce Center, Freeler en WelloWell. In totaal werkten 50 mensen full- en parttime zo'n negen maanden aan Postbank.nl. De vernieuwde site kenmerkt zich verder door een betere navigatiestructuur en snellere laadsnelheid. Doel van de site is verbetering en vereenvoudiging van de dienstverlening. Woordvoerster van de Postbank, Judy op het Veld: "Naast een betere opmaak zijn de verschillende manieren om de Postbank te benaderen (email, telefoon, adviseur aan huis) meer geïntegreerd dan voorheen. Bijna ieder product is online aan te vragen. Ook zijn er diverse rekenmodules om zelf berekeningen te maken zoals de maximale hypotheek- en de pensioengatberekening." Volgens Op het Veld heeft de vernieuwde site geen nadelige gevolgen voor de werknemers in de callcentra en het aantal postkantoren.

    Bron:
    http://www.adformatie.nl/adfoweb/

    Meer info over Fredhopper:
    http://www.fredhopper.nl/

    geplaatst op
  • Als Postbank zijnde zou ik er totaal niet achter staan. Wat is er met de huisstijl gebeurd? OK, de kleur blauw komt ietsiepietsie terug inhet geheel maar toch... De hele site voldoet in mijn ogen totaal niet aan de umfelt die Postbank aan het opzetten is met de huidige campagnes. Volgens mij moet er eens een echt ontwerpbureau naar kijken.

    geplaatst op
  • Klanten van de Postbank kunnen sinds gisteren 24 uur per dag gratis via internet bankieren met de nieuwe dienst Mijn Postbank.nl. Pardon? Is dit iets nieuws? Ja dus, bij de internetversie van Girotel gelden 'openingstijden' van 06.00 tot 23.00 uur. Had ik me nooit gerealiseerd. Tot voor kort dus geen 24x7 bij de Postbank.

    Meer lezen:
    http://www.telegraaf.nl/

    geplaatst op
  • Ik vind het wel erg op de Friesland Bank lijken..

    http://www.postma.cx/frieslandbank.jpg

    geplaatst op
  • Enkele doorgevoerde en nu beschikbare wijzigingen:

    • de electronische handtekeningcodes (Tan-code) voor betalingen kunt u nu ook per SMS ontvangen in plaats van de bekende papieren lijst met 100 codes
    • de betalingen en een aantal andere transacties worden nu in 'real time' uitgevoerd en niet meer 's nachts c.q. de volgende dag
    • actuele saldomelding en transactieoverzicht tot een jaar terug

    Bron:
    http://www.breekpunt.nl/nieuwsbericht.asp?id=8105


    geplaatst op
  • Ik heb begrepen dat de aanvragen extreem zijn toegenomen na dit herontwerp.
    Branding tot daaraan toe dus... maar ook de functionaliteit
    zou met ondersteunende vormgeving (beter) ondersteund kunnen worden imho.

    geplaatst op
  • welke aanvragen bedoel je dan?
    M.b.t. mijnpostbank.nl lijkt me voor de hand liggend, want dit is wel structureel verbeterd.
    de laadsnelheid is nog steeds niet bijster goed te noemen. Hij ligt er ook regelmatig uit.

    geplaatst op
  • Die laadsnelhied lijkt inderdaad een beetje instabiel. Tis nog steeds vignette natuurlijk :-) Het gaat om aanvragen vna producten en diensten. Tis ook maar hearsay natuurlijk.
    Maar van goede source.

    geplaatst op
  • Jammer dat "Mijn Postbank" niet te gebruiken is vanwege de z e e r t r a a g e w e r k i n g !!!!!!!!

    geplaatst op
  • Uit de Telegraaf van vandaag: "Klanten van de Postbank kunnen de komende tijd moeilijker bankieren via internet. De nieuwe pagina's van de bank trekken veel bezoekers die bovendien veel langer blijven dan was ingeschat. De kans bestaat dat klanten daarom in een wachtrij terechtkomen, aldus een woordvoerder van de Postbank dinsdag."

    Tsja, wat moet ik daar nu op zeggen?

    geplaatst op
  • Ik was al eerder zeer kritisch op de nieuwe postbank.nl. Ik moet toegeven dat mijnpostbank.nl wel een sterke verbetering is. Maar ja, na de opstartperikelen, traagheid, nu dus weer wachtrijen. Is toch niet iets wat je van deze grootmacht mag verwachten. Los van de kosten die ze in rekening brengen voor dit soort diensten.

    geplaatst op
  • MijnPostbank is gewoon (nog) een waardeloos produkt dat bij de (veelvuldige) storingen overboekingen zegt niet te kunnen uitvoeren, maar vervolgens toch uitvoert. In mijn geval één overboeking vier(!) maal. En ik moet zelf maar zien mijn geld van de begunstigde terug te krijgen.........
    Shitbank!! Spijt dat m'n hypotheek er ook loopt, anders was ik echt al compleet weg.
    Mijn advies: gebruik (slordig) ingevulde overboekingsformulieren totdat het licht doorbreekt bij de hoge heren zakkenvullers. GRRRRRRRRRRRRRRRR!

    geplaatst op
  • Visueel centrum, harmonie, en iconografie.
    Geen van deze 'wetten' zijn in dit ontwerp gehanteerd.
    Zouden ze weten wie Piet Mondriaan is?

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.