Pop-upadvertenties gehaat en toch populair

Pop-upadvertenties gehaat en toch populair

Driekwart van de door Gartner ondervraagde internetbezoekers stoort zich in hoge mate aan zogenaamde pop-upadvertenties; nieuwe vensters met reclame die zich spontaan openen tijdens het websurfen.

De variant van de pop-upadvertentie die zich bovenop de bezochte pagina nestelt, wordt volgens het adviesbureau irritant gevonden door 78 procent van de internetgebruikers. Een reclamescherm onder de bezochte pagina maakt 75 procent van de internetgebruikers kregelig. De ‘ouderwetse’ banneradvertentie, maakt 49 procent van de websurfers minder gelukkig.

Ondanks de slechte kritieken blijven adverteerders brood zien in pop-upadvertenties. Exploitanten van websites kunnen er bovendien meer mee verdienen dan met banners. In 2002 zijn volgens het bureau AdRelevance, onderdeel van Nielsen Netratings, 27,7 miljard pop-upadvertenties vertoond.

Bron:
http://www.automatiseringsgids.nl/


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.