(Podcast) Wat drijft je bedrijf? Met Cor Hospes
Waarom lukt het Amstel wel consistent een verhaal te vertellen en Heineken niet? Contenkoning Cor Hospes vertelt het je in de nieuwe marketing-podcast De Namarama Show.
Ik ging op bezoek bij contentkoning Cor Hospes in zijn woning op IJburg met schitterend uitzicht op Marken en Pampus. Hij is klein van stuk, maar maakt lawaai voor tien. Als een wervelwind van verhalen raast hij door zijn onderwerpen heen. Hij schreef boeken als De Contentbijbel, Guerillamarketing en De Power van een Contentplatform.
Ooit begonnen als journalist merkte Cor Hospes hoe zijn nieuwsgierigheid naar het echte verhaal van de mensen zijn drijfveer werd. Hij zag hoe internet nieuwe deuren opende voor bedrijven om hun verhaal te gaan vertellen. Maar vertel het dan niet op Facebook, roept Hospes al jaren. Start je eigen platform waar jij de regels mag bepalen.
Vertel je verhaal niet op Facebook!
Waarom lukt het Amstel wel consistent een verhaal te vertellen en Heineken niet? Met rake vergelijkingen uit het echte leven weet Hospes haarscherp duidelijk te maken hoe krom we soms de dingen aanpakken als het om digitale communicatie gaat. Hij schudt je even flink wakker en geeft volop tips. Hoe ga je zorgen dat je communicatie helemaal van deze tijd is? Met welk verhaal krijg je jouw bedrijf weer op de kaart? Hij vertelt het je.