(Podcast) Ontdek de kracht van Service Experience

In deze podcast aflevering nemen we je mee in het concept Service Experience en de link met Journey Management.

1 december 2023, 11:00 1634 x gelezen

Er zijn twee perspectieven als je kijkt naar Service Experience: Het verbeteren van de klanttevredenheid en het verminderen van onnodige klantcontacten.

We bespreken in deze podcast over de kracht van Service Experience

💡 De reikwijdte van Service Experience

💡 De twee perspectieven van Service Experience

💡 Statistieken voor het meten van klanttevredenheid

💡 De kracht van het voorkomen van onnodig klantcontact

💡 De kwaliteit van gespreksregistratie en het analyseren van journeys

💡 Het maximaliseren van de impact van Service Experience

De twee perspectieven van Service Experience: Tevredenheid en Contactpreventie

Er zijn twee perspectieven als je kijkt naar Service Experience: Het verbeteren van de klanttevredenheid en het verminderen van onnodige klantcontacten.

Het doel van het eerste perspectief is om de kwaliteit van klantcontacten via menselijke kanalen zoals telefoongesprekken, e-mails en chats te verbeteren. Door de behoeften van klanten te begrijpen en de belangrijkste drivers van tevredenheid te achterhalen, ben je in staat de Service Experience te verbeteren.

Het tweede perspectief houdt in dat je klantreizen gaat analyseren en mogelijkheden zoekt om onnodig klantcontact – ook vanuit klantperspectief! – te voorkomen. Door deze pijnpunten aan te pakken en processen te verbeteren kun je de noodzaak voor klanten om contact op te nemen verminderen. Deze proactieve aanpak verbetert niet alleen de klanttevredenheid maar leidt ook tot kostenbesparingen.

Beide perspectieven zijn belangrijk als je de Service Experience wilt verbeteren.

Luister de podcast en ga met de concrete handvaten meteen aan de slag! 

Zanna van der Aa
Organisatie adviseur bij Accelerate In Experience

Mijn 'reason of being' is ervoor te zorgen dat organisaties goed omgaan met mensen: klanten én medewerkers. In de afgelopen 20 jaar heb ik zowel vanuit onderzoek (PhD in CX) als praktijkervaring continu methodieken ontwikkeld die deze softe droom vertalen in de hard meetbare taal van organisaties. Deze methodiek is inmiddels internationaal bewezen, in meer dan 12 landen. In mijn boek Klantsignaalmanagement beschrijf ik mijn visie en methodiek vanwaaruit ik nog steeds werk en op mijn website Accelerate In Experience vind je recente nieuwe inzichten om dagelijks het verschil te maken voor klanten en medewerkers.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!