Pearle Opticiens start online datingservice

4 februari 2003, 09:59

Nederland telt steeds meer singles, ook wel ?alleengaanden? genoemd. De optiekketen Pearle Opticiens speelt hier slim op in door een online datingservice te starten, die de grote groep singles met elkaar in contact brengt.

Er zijn op dit moment ongeveer 2,4 miljoen singles in Nederland. De verwachting is dat dit aantal zal blijven toenemen. Het overgrote deel van deze groep voelt zich volkomen gelukkig met hun solostatus, ondanks de soms nadelige financi?le bijkomstigheden. Vele zaken zijn voor een eenpersoonshuishouden beduidend duurder dan voor een meerpersoonshuishouden. De kosten van de centrale verwarming zullen bijvoorbeeld niet lager uitvallen wanneer men alleen woont. En halve bloemkolen zijn niet te koop in de supermarkt. De meeste winkelkortingen vallen vaak voordeliger uit voor de meerpersoonshuishoudens.

Pearle Opticiens heeft een manier bedacht om de groep singles ten volle te laten profiteren van het voordeel van de 2-brillen-voor-de-prijs-van-1 actie. Los van de mogelijkheid om gedurende deze voordeelactie de gratis tweede bril zelf te houden en deze bijvoorbeeld als zonnebril te laten uitvoeren, is het ook mogelijk om het voordeel met iemand te delen. Pearle Opticiens is namelijk een online datingservice gestart (brildate.nl), die men in staat stelt andere singles te ontmoeten. Zo kan er een praatje of een date worden gemaakt of kan een bezoek aan de Pearle Opticien worden gepland om de 2-brillen-voor-de-prijs-van-1 uit te zoeken. Deze brillen worden natuurlijk op de eigen sterkte geslepen, waarbij zelfs multifocaal tot de mogelijkheden behoort. De besparing van deze ?Brildate? kan uiteindelijk worden besteed aan een avondje stappen. Voor mensen met een heimelijke liefde, zijn er trouwens ook valentijnskaarten verkrijgbaar bij Pearle Opticiens.

Bron:

http://www.perssupport.anp.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!