Pay-per-call vervangt pay-per-click

Pay-per-call vervangt pay-per-click
, Saristos
@saristos

Verrassend of toch niet? Een artikel in de LA Times laat zien dat adverteerders graag bereid zijn om fors te betalen voor een telefoontje die wordt gegenereerd doordat een bezoeker online een advertentie bekijkt en daarna besluit om te bellen.

Het gegeven is simpel. Hanteer een apart 0800 nummer en op basis daarvan is eenvoudig te traceren hoeveel telefoontjes vanuit een online advertentie zijn gegenereerd.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • @Marco: klinkt bekend dit gegeven, denk aan een van onze klanten.

    Vanuit crossmedia optiek ben ik benieuwd als je hier ook nog de dimensie televisie aan koppelt!

    geplaatst op
  • Moet eerlijk zeggen dat ik het principe al eerder heb gezien. In de New York Times van 7 juni 2004 (!) stond een artikel met als pakkende titel Transforming Clicks Into Rings (voor de liefhebbers; ik heb een kopie in mijn archief). Zag het bericht vandaag ook op andere weblogs en begrijp eigenlijk niet goed waarom dit nu weer naar boven komt. Iemand?

    Ik heb overigens twijfels of deze manier van adverteren werkt. Het is natuurlijk wel de moeite waard om het eens te proberen!

    geplaatst op
  • Vindt het ook niet wereldschokkend als ik het vanuit de kant van de online bezoeker bekijk. Er wordt namelijk wel vaker een telefoonnummer op een online uiting geplaatst. Wel als ik het vanuit de adverteerder bekijk.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.