[overzicht] Super Bowl reclames 2022

15 februari 2022, 11:30

De Super Bowl werd zondagnacht (Nederlandse tijd) gehouden. Een feest voor de marketeer en de merken om zich te profileren. Voor MarketingTribune zette ik de mooiste commercials op een rijtje en vanzelfsprekend delen wie die ook graag met de lezers van Facts. For the love of advertising.

BMW

Arnold Schwarzenegger shined als gepensioneerde Zeus. Hij heeft nog steeds zijn oude (elektrische) krachten en zet die soms expres en soms per ongeluk nog in. Hera (Salma Hayek) schenkt hem een nieuwe BMW (uiteraard elektrisch!) en Zeus gebruikt zijn kracht voor een groene golf.

KIA

Kia komt met een robothond en de muziek van Bonnie Tyler. Tranentrekker in 3,2,1. De robothond maakt van alles mee in de stad en de Kia rijdt erin rond. Veel kijkplezier.

BUD

Bud mag rond de Super Bowl niet ontbreken en komen dit keer met Guy Fieri. In het land der uitgesproken smaken, is hij de burgemeester. En dus lijkt iedereen op hem. Bud Light laat op het eind zien dat ze juist meer dan één smaak hebben.

Booking.com

Even wat Nederlands succes. Booking.com heeft een commercial met Idris Elba. Elba loopt vrolijk rond in allerlei exotische oorden, mooie vakantiebestemmingen en uit zijn liefde voor de reis.

Lay’s

Seth Rogen and Paul Rudd eten samen hun favoriete chips en denken terug aan wat ze hebben meegemaakt met deze versnapering. Overdreven gebeurtenissen die uitblinken in hilariteit. Glimlach gegarandeerd.

PepsiCo

PepsiCo komt met een klassieker tijdens de Super Bowl. Zij strikte een oud-speler. Peyton Manning, winnaar van twee Super Bowls (2006 en 2016). Alle merken van PepsiCo komen langs in een trip vol gekkigheid.

NFL

Nog een bonus commercial. Reclame voor de NFL en Super Bowl zelf. Een klein meisje is de captain van een computerteam en breekt het huis af, dit tot ontsteltenis van de ouders die binnenkomen. Oma vindt het allemaal prima.

Ryan Baij
Allround Redacteur bij BBP Media

Ryan Baij (1990) studeerde in 2013 af als journalist aan de Hogeschool Utrecht. Hij kwam terecht bij Infostrada Sports als sportstatisticus. In die hoedanigheid volgde hij tientallen sporten op de voet en reisde hij naar de Aziatische Olympische Spelen in Jakarta en het WK Rugby in Japan. Hoewel zijn liefde voor cijfers is gebleven, is zijn liefde voor taal nog groter. Als allround redacteur is hij werkzaam voor alle titels van BBP Media (MarketingTribune, CustomerFirst en Twinkle) bij zowel print als online.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!