Open brief aan redactie van De Leugen Regeert

10 januari 2005, 09:48

Open brief aan redactie van De Leugen RegeertJeroen Steeman, student Nieuwe Media en Digitale Cultuur en iniatiefnemer van de weblog Minitrue, heeft een open brief geschreven aan de redactie van De Leugen Regeert. Steeman was onaangenaam verrast door de column van Fransisco van Jole (streaming video) in het gelijknamige tv-programma waarin missers in de media worden besproken.

Opnieuw steekt van Jole het vingertje uit naar de weblogs (in dit geval Volkomenkut) en schrijft hij ten onrechte een ontdekking van een fout in de media toe aan Radio 1 terwijl dit weblog Geenstijl had moeten zijn. Wat is er toch met die man aan de hand?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Bram van Rijen

    Een nieuwe-media-pedikant die al tijden een persoonlijke jihad tegen weblogs voert kan nauwelijks serieus genomen worden. En altijd weer wordt hij als internetwoordvoerder opgevoerd, volledig ten onrechte. Terwijl de hele verhouding weblogs en actualiteit wel heel interessant is. Het jammere is dat berichtgeving over weblogs altijd ontzettend eenzijdig plaatsvindt. Weblogs zijn altijd de duistere, gemakzuchtige en fikkiestekende beerputten van het internet. Hoe ironisch is het dat juist diezelfde weblogs steeds vaker de primeurs hebben, weten wat leeft op het web en daarom ook zo’n interessant reclamemedium zijn.

    Maar nee, met het schuim in de mondhoeken altijd weer dezelfde tirade afgeven en uithuilen bij de traditionele media, dat is van Jole. In een zinnige discussie met het evenwicht aan beide zijden zul je hem niet vinden. Op het podium van een onwetende redactie wel. En ondertussen lachen de weblogs hem uit. Weer iemand die het niet begrijpt.


    10 januari 2005 om 13:49
    Jeroen

    Joe Trippi, campagnemanager van Howard Dean zegt het heel treffend in z’n boek: “They just don’t get it…”


    10 januari 2005 om 14:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!