Online marketing heeft offline ondersteuning nodig

Online marketing heeft offline ondersteuning nodig

Op internet gerichte bedrijven die na de ineenstorting van de dotcom-hype succesvol overleven besteden niet alleen aandacht aan hun online bedrijfsstrategie, maar ondersteunen die met offline activiteiten.

Klanten hebben behoefte aan een zowel high-tech als `high-touch` benadering, bijvoorbeeld in de vorm van een klantvriendelijk callcentrum. Dit blijkt uit onderzoek naar e-commerce in de financiele sector, reizen, cosmetica, auto`s, supermarkten en juridische dienstverlening van Steve Reiman van onderzoeksconsultancy HPI.Verder geven consumenten de voorkeur aan zaken met online en offline verkooppunten en stellen ze een interactieve benadering op prijs. Als gevolg hiervan moeten personalisatie en gerichte marketingboodschappen de boventoon voeren. Klanten worden niet zozeer afgeschrikt door de technische aspecten van e-commerce, als wel door een gebrek aan ondersteuning. Tenslotte willen klanten graag het gevoel hebben dat zij het aankoopproces sturen, dat de afhandeling van klachten en vragen persoonlijk is en dat ze hun mening over product, merk en bedrijf ergens kwijt kunnen.

Bron:
Admap nr. 440, p. 27, 3 p.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.