Online elite klikt vaker op internetreclame dan rest van populatie

21 april 2004, 04:21

Er blijkt een elite groep internetgebruikers te bestaan die voor adverteerders interessant is. Bijna 90% van hen zoekt namelijk altijd online informatie over een product op alvorens het online of offline te kopen. Bovendien klikt 80% online reclameboodschappen aan. Dit blijkt uit onderzoek van de Britse Association of Online Publishers.

De categorie elite internetgebruikers is goed voor zo`n derde van de totale Britse internetpopulatie. Ruim 60% van de elite groep geeft aan de voorkeur te geven aan reclame die aansluit bij de content die zij op het moment van ontvangst bekijken. Verder zegt 53% meer aandacht te besteden aan online reclame op sites die ze als betrouwbaar beschouwen.

Bron:

Media Week p. 15, 1/4 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!