Online elite klikt vaker op internetreclame dan rest van populatie

Online elite klikt vaker op internetreclame dan rest van populatie

Er blijkt een elite groep internetgebruikers te bestaan die voor adverteerders interessant is. Bijna 90% van hen zoekt namelijk altijd online informatie over een product op alvorens het online of offline te kopen. Bovendien klikt 80% online reclameboodschappen aan. Dit blijkt uit onderzoek van de Britse Association of Online Publishers.

De categorie elite internetgebruikers is goed voor zo`n derde van de totale Britse internetpopulatie. Ruim 60% van de elite groep geeft aan de voorkeur te geven aan reclame die aansluit bij de content die zij op het moment van ontvangst bekijken. Verder zegt 53% meer aandacht te besteden aan online reclame op sites die ze als betrouwbaar beschouwen.

Bron:
Media Week p. 15, 1/4 p.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.