Online Tuesday #74: De impact van GDPR op marketing

27 oktober 2017, 09:00

De GDPR-wetgeving – of AVG in het Nederlands – houdt de marketinggemoederen bezig. En terecht, want we weten dat de nieuwe regels grote impact gaan hebben op de manier waarop we marketing bedrijven én we weten niet zeker welke impact dat is. Het is een recept voor onzekerheid en verwarring. Tijdens Online Tuesday #74 op 14 november a.s. gaan we je, in samenwerking met IAB Nederland, helpen meer inzicht te krijgen in die impact.

Hoe zit het met het recht op verwijdering? Dataportabiliteit? Wat is privacy by default? En wat houdt de rol van data protection officer in? We proberen het allemaal in één avondprogramma duidelijk te maken. En met ‘we’ bedoelen we natuurlijk de sprekers en panelleden.

Panelleden? Ja, want om ervoor te zorgen dat jouw vragen beantwoord worden tijdens deze sessie, zullen er presentaties zijn, maar wordt er ook tijd ingeruimd voor een paneldiscussie.

Sprekers & panelleden

Je zult deze avond horen van:

  • Michelle Wijnant, juridisch adviseur bij ICTrecht. Michelle houdt zich voornamelijk bezig met alle juridische aspecten rondom privacy en schreef haar masterthesis over het effect van de inwerkingtreding van de GDPR op het Nederlandse rechtssysteem.
  • Chris Hartsuiker, public policy officer bij IAB Europe. Chris voert de coördinatie over de GDPR Implementation Working Group van IAB Europe, dat leden adviseert ten aanzien van compliance met GDPR.
  • Een derde panellid (vanuit adverteerder/uitgeverij) wordt op een later moment bekendgemaakt.

De paneldiscussie zal worden geleid door Yvonne de Jager, directeur van IAB Nederland.

Inschrijving

De inschrijving opent vandaag, vrijdag 27 oktober, om 12 uur. Er zijn 225 plaatsen beschikbaar en dat is minder dan normaal, dus wees er snel bij. Je kunt je inschrijven via Meetup!

Ben je te laat en zijn die plaatsen vergeven? Meld je dan aan voor de wachtlijst. Je ontvangt dan automatisch een bericht als er een plaatsje voor je vrijkomt.

Partners en sponsoren

Online Tuesday is het maandelijkse event over online marketing dat wordt georganiseerd door Marketingfacts, Traffic4U, Newpeople en DQ&A Media Group en gesponsord door Oracle Marketing Cloud en CX Company.

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie
Tags
gdpr,

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief