Onetomarket verstuurt dubieus persbericht

Onetomarket verstuurt dubieus persbericht

Met enige verbazing heb ik vandaag het persbericht van Onetomarket zitten lezen. Niet zo zeer om de koerswijziging van Onetomarket maar wel om het feit dat ze in het persbericht schrijven “Het mediabureau werkt conform de richtlijnen zoals deze zijn opgesteld door het IAB, in samenwerking met de belangrijkste zoekmachines en een aantal marketingbureaus.” Pardon?

Hoe lang is het geleden dat Onetomarket door Google is bestraft voor het feit dat ze spam-technieken gebruik(t)en om websites van haar klanten in de zoekmachines te krijgen?

Prima dat Onetomarket een nieuwe weg in slaat maar het versturen van een dergelijk persbericht is vragen om een reactie. Ben benieuwd naar welke media dit persbericht gaan overnemen zonder te verifieren of Google, Ilse Media en IAB hier ook achter staan.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 13 reacties op dit artikel

  • Een vos verliest zijn streken niet is het gezegde gloof ik....

    geplaatst op
  • Admanager heeft het persbericht inmiddels geplaatst:
    http://www.admanager.nl/zoekmachine/


    *** reactie aangepast ivm layout ***

    geplaatst op
  • Peter, ik neem aan dat Onetomarket heeft geleerd van haar fouten maar ik vind het behoorlijk stom dat ze opnieuw deze discussie uitlokken door expliciet in het persbericht aan te geven dat ze conform de richtlijnen van het IAB werken.

    geplaatst op
  • Ik kan nu ook wel even zulke trucjes gebruiken eigenlijk, na 10 dagen onvrijwillig off-line te zijn geweest vanwege een foutje van UPC, ben ik nu dus helemaal back to basics, laat maar zeggen: 10% van de contacten die ik had, én 4 e-mailaccounts voorgoed kwijt met in totaal ca. 600 e-mailberichten, weg, alles weg..... :( (nadat ik al 50%) was verloren door een gedwongen domeinverhuizing vanwege Ddos-aanvallen op mijn vorige host.

    Ik kan nog wat leren van die Boys in Arnhem geloof ik!

    (Sorry hoor, grapje, maar even nodig om mijzelf weer op te kicken). Maar toch..... Als het werkt ???....

    geplaatst op
  • Ik lees het als zijnde ze gaan nu volgens de richtlijnen werken van het IAB (ze zijn niet voor niets lid, zie de ledenlijst). Het IAB heeft op zijn/haar beurt weer contact met de grote zoekmachines en marketingbureau's. Ik ga er daarom ook vanuit dat de regels zoals opgesteld door het IAB door de zoekmachines gesteund worden.

    Hun 'streken' zijn ze nog niet verleerd maar ik zou ze nog een maandje geven en dan kun je eens kijken of het IAB zich aan hun eigen regels houdt en rode kaarten gaan uitdelem.

    geplaatst op
  • Ik zeg 4 jaar spam = 4 jaar markt verzieken = 4 jaar banlist

    geplaatst op
  • Leuk al die azijnpissers die zich zogenaamd aan de regels houden... Kijk even naar het werk van partijen als Checkit en Traffic4U. Wij hebben met beide partijen zaken gedaan en gezien dat deze geheel niet vrijuit gaan. Goed dat een partij als Onetomarket de edge heeft opgezocht kunnen er eindelijk eens afspraken gemaakt worden. Kijk even op de site van het IAB dan weet je dat deze partijen nu eindelijk eens tot een afspraak zijn gekomen over wat wel en niet mag.

    Voor de rest zou ik zeggen; wie zonder zonde is..

    Paul

    geplaatst op
  • Paul, ik ben een absoluut voorstander van de zoekmachinegedragscode van IAB Nederland en hoop dat ALLE zoekmachine marketingbureaus zich hier ook aan zullen houden. Dat je voor het tot stand komen van deze gedragscode de eer geeft aan bureaus als Onetomarket gaat me te ver. Verder blijf ik het een domme actie vinden dat ze in hun persbericht expliciet noemen dat ze volgens de IAB richtlijnen werken. Als ik hun was zou ik me eerst richten op het herstellen van het vertrouwen en de markt bewijzen dat ze inderdaad volgens de richtlijnen werken.

    Ik geloof overigens direct dat ook andere bureaus de grens hebben opgezocht en deze in voorkomende gevallen hebben overtreden. Goed dus dat er nu gedrachtscodes zijn om bureaus daar op aan te spreken!

    geplaatst op
  • @paul: wat een onzin verhaal zeg!!

    "Goed dat een partij als Onetomarket de edge heeft opgezocht kunnen er eindelijk eens afspraken gemaakt worden"

    Zoekmachines hebben al zins ze bestaan regels waar men zich aan dient te houden. Een voorbeeld is: don't cloack. Als je vervolgens gaat cloacken ben je geen grenzen aan het opzoeken, maar deze met volle bewustzijn aan het overtreden.

    "Kijk even op de site van het IAB dan weet je dat deze partijen nu eindelijk eens tot een afspraak zijn gekomen over wat wel en niet mag."

    Te triest voor woorden om je te beroepen op het IAB of gemaakte afspraken. Deze hebben altijd al bestaan, ze zijn alleen nooit geaccepteerd door de cowboys in de markt!!

    geplaatst op
  • Peter weet waarschijnlijk niet dat in het begin zoekmachines geen goede algoritmen hadden om sites te indexeren. Had je flash of andere design sites dan kon je het wel chaken om voorin de resultaten te komen. Daarom zijn toepassingen als cloaking onstaan. Ik zie nog steeds veel cloaking shit en promodomeinen van verschillende partijen. Het maakt de zoekmachines alleen maar beter doordat ze hun technologie verbeteren.

    Dus ik hou wel van een goeie westerns!!

    Simone

    geplaatst op
  • Paul, Simone or whatever, anoniem reageren vind ik prima maar ik zou je willen vragen om dit onder een vaste naam te doen. Maakt de discussie wel zo duidelijk. Zoals je wellicht weet worden van alle reacties op weblogs en fora het IP-nummer vastgehouden.

    geplaatst op
  • @simone: En het gebruik van linkfarming wordt door cloack partijen zeker gebruikt omdat er nog geen startpagina's en startkabels bestaan ... ik snap niet dat deze partijen niet gewoon toegeven dat ze het voor het geld doen en de rest ze geen sier intereseert....vind ik namelijk wel een aardig argument en je bent in ieder geval strait forward...nu worden regels en technieken van zoekmachines als de zondebok aangewezen, maar heb toch echt het idee dat 99,9% inziet dat dit natuurlijk schijnargumenten zijn...

    NB: ben wel blij dat het wilde westen alleen nog maar in films bestaat ;-)

    geplaatst op
  • @peter: ben blij dat jij namens de mensheid denkt...gaap.. Je snapt niet hoe een markt onstaat (vanuit choas) en dat deze professioneler wordt na mate er grotere belangen gelden (kijk naar de marktwaarde van Google in 5 jaar). Het IAB heeft destijds ook regels gesteld aan banners en andere vormen van online adverteren. Dat ditzelfde nu gebeurd voor searchmarketing is lijkt mij logisch.


    Ooit was het wilde westen realiteit en geen film...

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.