Onderzoek: website Eneco verliest, Essent wint
Consumenten kunnen sinds 1 juli 2004 vrij kiezen tussen energie-leveranciers. De websites van alle grote energiebedrijven zijn de afgelopen maanden aangepast om de overstappers binnen te halen. Uit onderzoek, uitgevoerd door internetonderzoekbureau Cemit, blijkt dat de site van Eneco erg onderdoet voor de andere grote leveranciers.
Essent was de winnaar van dit onderzoek dat zich richtte op de kwaliteit van de websites. Eneco bleef achter op interactiviteit, voorlichting en advies. Productinformatie is erg summier. Voorts is op de site geen adviesmodule te vinden die consumenten helpt om hun voordeel te berekenen. Ook kunnen mensen nergens een aanmeld-formulier vinden. Eneco is online duidelijk nog niet klaar voor nieuwe klanten.
Ook op winnaar Essent was toch nog zware kritiek. De pagina’s op de site zijn door de vele afbeeldingen zo groot dat ze alleen goed toegankelijk zijn via een breedbandverbinding. Dezelfde kritiek was er voor Nuon en Delta. In Nederland heeft minder dan 40 procent van de internetters breedband.
Bron: