On-line consumenten zijn vaste klanten
Jupiter Research, een onderdeel van Jupitermedia Corporation, heeft zijn jaarlijks Retail Consumer Survey rapport uitgebracht. Daarin staat dat ondanks het feit dat de prijs nog altijd een belangrijke factor is voor online consumenten, de gebruiksvriendelijkheid van de site nu op de eerste plaats komt.
Volgens het rapport zijn de online consumenten honkvast. Handelaars die deze mensen weten te strikken en ze een goede prijs en een gebruiksvriendelijke site aanbieden, kunnen er haast zeker van zijn dat de klanten ook in de toekomst zullen blijven gebruik maken van hun diensten. Het rapport maakt duidelijk dat 29 procent van de online consumenten veel geld uitgeven en bovendien hun ‘verkooppunt’ trouw blijven, zolang de handelaars maar een positieve online ervaring aanbieden. Ook werd duidelijk dat 33 procent van de kopers soms niet-geplande aankopen doen om te kunnen profiteren van aanbiedingen en tijdelijke kortingen. Toch zullen handelaars in de toekomst de consumenten moeten blijven stimuleren om deze aankopen te blijven verrichten, aldus Jupiter.
Bron:
6minutes.net
Zie ook: