Offline versus online

16 januari 2006, 05:15

Offline versus onlineAfgelopen zomer lanceerde de Magazine Publishers of America (MPA) een campagne waarin het lezen van een print magazine als een warme activiteit werd ervaren in een voor de rest koude, kille, futuristische omgeving. ZooZoom, aanbieder van een online glossy magazine, reageerde en maakte deze advertentie.

Begin december kwam er een vervolg van ZooZoom onder de naam Doing it; lezers werden opgeroepen zichzelf te fotograferen terwijl ze online ZooZoom aan het lezen waren. Tot slot werd recent een video online gezet, die duidelijk maakt dat zelfs het vangen van een vlieg met een online magazine beter gaat. Ik ben benieuwd of en hoe de MPA zal reageren (via Adrants).

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    mangold

    ’t Is tegelijkertijd ook wel een ernstige ‘Think Different’ campagne: slechts twee van de acht in de advertenties (incl. video) gebruikte laptops is een Windows PC.


    16 januari 2006 om 05:40

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!