Occasionwebsites willen aanbod reguliere dealer online hebben

14 juni 2004, 04:22

Een beperkt aantal professionele Nederlandse occasionwebsites heeft de `shake out` na de internethype van een aantal jaren geleden overleeft. De occasionsites mogen dan volwassen zijn geworden, de autobranche lijkt nog niet helemaal overtuigd van de noodzaak om het aanbod online te zetten via internetbedrijven als AutoOnline.nl en AutoTrack.nl. `Autobedrijven moeten zich realiseren dat het unieke van internet, dus ook van hun eigen site, is dat het hun nieuwe voordeur is. Je eigen site is het eindpunt. Sites als de onze bestaan om de klant daar te krijgen`, aldus Sander van den Hout – business unit manager bij Wegener Multimedia, de beheerder van AutoTrack.nl. Volgens Van den Hout is de presentatie van sommige bedrijven op internet nog wel `belabberd`. Hij stelt dat autodealers het medium internet vaak onderschatten. Steeds meer mensen die op zoek zijn naar een auto orienteren zich op internet. Binnen de internetmarkt voor auto`s ziet Van den Hout de komende jaren nog een verdere uitkristallisering. Kleine spelers zullen zien dat veel autobedrijven de aanpak van grote sites prefereren. Ook steeds meer particulieren vinden de weg naar de grote sites.

12-06-2004

Bron : Automotive nr. 11, p. 26, 1,5 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!