Observer blog officieel geopend

28 februari 2005, 08:00

Sinds 4 december 1791 verschijnt er wekelijks op zondag The Observer. De oudste zondagskrant ter wereld gaat met de tijd mee en heeft haar weblog officieel geopend. Voorzien van podcasts, mobile postings, del.icio.us-links wordt meteen optimaal gebruik gemaakt van de voor weblogs beschikbare middelen.

Aardige toepassing die prima past in diverse weblogs is het gebruik van tags vergelijkbaar met de opzet bij Technorati. Elke posting kent een categorie, maar is daarnaast ook voorzien van keywords. Aan de hand van deze keywords wordt de The Folksonomic Zeitgeist voor The Observer samengesteld over de afgelopen week, waarbij de grote van de woorden de mate van gebruik van dat woord aangeeft.

Ben Hammersley heeft de weblog opgezet en kondigt aan de code van Zeitgeist en andere gebruikte features vrij te geven.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!