Nutricia presenteert de meest succesvolle datacase van 2014

18 november 2014, 20:00

Nutricia Danone is dinsdagavond 18 november uitgeroepen tot de winnaar van de Customer Data Award 2014. De award wordt elk jaar toegekend aan de organisatie die op innovatieve en effectieve wijze klantdata gebruikt in haar marketingcampagnes. Nutricia Danone stelt in haar winnende case de moeder centraal en volgt haar over alle kanalen heen. Zij liet daarmee genomineerden Ziggo, Nationale Nederlanden, De Goede Doelen Loterij, MoneYou en Robeco achter zich. De uitreiking vormde de afsluiting van het datacongres Data en Dialoog in de Praktijk, een initiatief van branchevereniging DDMA.

Volgens juryvoorzitter Kees Groenewoud is de case van Nutricia Danone een voorbeeld voor de sector én het vakgebied: “Bij de case van Nutricia Danone geldt dat alle activiteiten die men heeft uitgevoerd, zichtbaar en voor de klant, merkbaar bij hebben gedragen aan het realiseren van de gekozen strategie. Bovendien is de doorvertaling naar marketingprocessen en marketingcommunicatie heel consistent en indrukwekkend”.

“Zo krijgt een nieuwe moeder de juiste content die past bij de vragen die ze heeft. Nutricia heeft gehouden met de complexiteit van datagedreven ondernemen en hoewel de organisatie zelf aangeeft nog niet op alle vlakken te kunnen spreken van rendementsmeting, zijn alle inspanningen er op gericht de eConnectstrategie uit te rollen tot een volwaardig businesskanaal, naast de gelinkte e-commercemogelijkheden die er al zijn.”

Tom de Waard nam de award namens Nutricia in ontvangst: “Wat onze case uniek maakt, is dat we uitgaan van de moeder. We stellen haar centraal in alles wat we doen. Ons doel: de moeder over alle kanalen heen volgen en haar daar te voorzien van voor haar relevante en inspirerende informatie en diensten waar ze op dat moment behoefte aan heeft”.

De genomineerde cases in beeld

Niet alleen de winnende case van Nutricia biedt interessante nieuwe inzichten, ook die van de overige genomineerden laten elk een vorm van succesvol datagebruik zien. Tijdens Data & Dialoog in de Praktijk presenteerden alle zes de genomineerden hun datacase welke zij voorafgaand pitchten middels een korte video. Deze video’s zijn vanaf donderdag 20 november te bekijken op de website van DDMA.

Cases online te bekijken

Ook de vrijgegeven cases van de genomineerden zijn vanaf donderdag 20 november aanstaande exclusief te downloaden in de online Kennisbank van DDMA. Deze Kennisbank biedt cases/presentaties, onderzoek, branchecijfers, cursussen/opleidingen en vakinspiratie op het gebied van data-driven marketing.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

2 Reacties

    Mike van Hoenselaar

    Op naar een maandelijkse uitreiking!

    Op deze manier worden bedrijven gestimuleerd meer met data te doen en krijgt het vak data-analist de furore die het verdiend.

    En kloppen ze ook eerder bij ons aan 😉


    21 november 2014 om 08:54
    Reggie

    Hey Vinny, nice to see you. How is Toreson? Nice to see th7r8&#e21e;s a new journey planned for you two. I’m sure Cuba will be great, and yes, be sure to report your findings on your blog.Read you soon too, here or there,H


    26 april 2016 om 00:39

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!