NRC reageert op veranderend mediagebruik

15 augustus 2005, 15:31

Het NRC reageert op het veranderende mediagebruik door een nieuwe ochtendkrant te beginnen: NRC.next. De nieuwe krant richt zich op hoger opgeleiden die door internet nauwelijks meer een betaalde krant lezen. Naast de dagelijkse krant zal nrc.next ook met een website en mogelijk met mobieletelefoondiensten komen. De plannen hiervoor zijn echter nog niet uitgekristalliseerd.

Ben benieuwd hoe dit initiatief gaat uitpakken. Op dit moment schuiven veel uitgevers zenuwachtig op hun stoel heen en weer omdat ze nog niet goed weten hoe ze de nieuwe “nieuwsconsument” kunnen bereiken en bedienen. Vanwege het feit dat het NRC zich richt op “mensen die voortdurend heen en weer springen tussen internet, televisie en een krant” denk ik dat ze een enorme potenti?le doelgroep te pakken hebben.

Categorie
Tags

5 Reacties

    Choco

    Jaar-abbonnement te betalen via sms en niet hoger dan 3 euro?


    15 augustus 2005 om 16:37
    evroekel

    Ligt het nu aan mij of is er een technische storing? Zelfs het artikel “NRC begint een nieuwe krant in de ochtend” kan ik niet lezen. Ik moet mij registreren/inloggen. Ik heb wel interesse, maar zo krijg je de heen en weer springen consument niet om 😉


    15 augustus 2005 om 17:17
    Hans

    Naar mijn idee een vlees nog vis concept waar meer angst om de boot te missen achter zit dan een goed business model. Ze doen er m.i. beter aan de ‘gewone’ NRC (toch ook voor hoger opgeleiden) aan te passen aan de tijd, zoals een beter leesbaar tabloid formaat.


    15 augustus 2005 om 19:18
    finzend

    “hoger opgeleiden die door internet nauwelijks meer een betaalde krant lezen”, dus ze beginnen een nieuwe krant… logisch!

    Een ochtendSITE lijkt me in dit geval een beter idee..


    16 augustus 2005 om 04:24
    ErwinVanLun

    De grootste problemen komen nog straks. Als straks ook televisie en radio met Internet integreren concurrereert het journaal en het ANP (radio) nieuws ook nog mee. Informatie wordt langzaam gratis. De nieuwe toegevoegde waarde wordt persoonlijk nieuws: wat is er voor MIJ nieuw? Wat interesseert MIJ? Een personal news agent helpt de nieuwsconsument door al het nieuws heen te worstelen en presenteert het naar wens op (als video) op televisie, op de (auto) radio, op een computerscherm, e-paper of elk ander gewenst scherm. En NRC zou zo’n personal news agent kunnen zijn.

    NRC zou nu al kunnen anticiperen door het persoonlijke nieuws verder uit te breiden en voor deze dienst te laten betalen. Een persoonlijke RSS feed bijvoorbeeld. Of een zelf te configureren nieuwspagina die onthoudt wat je hebt gelezen. Of een PDF die jouw persoonlijke krantje op een bepaald moment bevat. Het zijn maar idee-en maar dat soort nieuwsvoorzing hebben volgens mij de toekomst.


    16 augustus 2005 om 05:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!