NOS lanceert nieuwe huisstijl
De NOS heeft vannacht de al eerder aan-gekondigde nieuwe huisstijl doorgevoerd. Een nieuw logo, andere decors, nieuwe leaders, nieuwe tunes en ook een ander design voor Teletekst, zo ontdekte ik vanochtend bij mijn vaste ritueel om page 101 van teletekst te laden.
In de nieuwe stijl staat de letter ‘O’ centraal, dat staat voor het centrum van nieuws-, sport- en evenementverslaglegging. Op televisie heeft Studio Sport vanmiddag (12.55 uur, Nederland 2) de primeur, gevolgd door het Journaal.
Een bewegende O in NOS; da’s weer een bewegend logo voor de verzameling van Erwin van Lun.
Link naar het promofilmpje doet het bij mij overigens prima.
Echt bijzonder (mooi) vind ik dat logo niet.
@Frank: Bedankt. Na het klikken op de eerdere link leverde bij mij dat een browservenster met alleen maar onleesbare code op. De link van jou werkt meteen goed.
Wat betreft het promotiefilmpje: sterk! Ook goed dat NOS zich beter gaat afzetten tegen het ‘grijze’ publieke omroep-wereldje.
De ‘O’-gedachte achter de huisstijl vind ik erg goed gevonden: het dynamisch middelpunt.
Over de andere huisstijl-uitingen ben ik niet te spreken, vind het erg goedkoop en zó jaren ’90 😉 Kijk voor de grap eens naar het weerbericht tijdens de journaals.
Hoe zal de massa gaan reageren op deze veranderingen..?
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!