• Usability & design
    wordt gesponsord door

NOS lanceert nieuwe huisstijl

NOS lanceert nieuwe huisstijl
, ING Groep
@evr

NOS lanceert nieuwe huisstijlDe NOS heeft vannacht de al eerder aan-gekondigde nieuwe huisstijl doorgevoerd. Een nieuw logo, andere decors, nieuwe leaders, nieuwe tunes en ook een ander design voor Teletekst, zo ontdekte ik vanochtend bij mijn vaste ritueel om page 101 van teletekst te laden.

In de nieuwe stijl staat de letter ‘O’ centraal, dat staat voor het centrum van nieuws-, sport- en evenementverslaglegging. Op televisie heeft Studio Sport vanmiddag (12.55 uur, Nederland 2) de primeur, gevolgd door het Journaal.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 10 reacties op dit artikel

  • Ik kwam bij Neerlanden.nl ook nog een promotiefilmpje [15,3 mb wmv] van de NOS tegen met wat achtergrond informatie en previews van de nieuwe huisstijl. De url van het filmpje even kopieren en plakken in je mediaplayer, domweg er op klikken lukte bij mij dit keer niet.

    geplaatst op
  • Een bewegende O in NOS; da's weer een bewegend logo voor de verzameling van Erwin van Lun.

    Link naar het promofilmpje doet het bij mij overigens prima.

    geplaatst op
  • En dan nog moeilijk doen als er bij de staatsomroep bezuinigd moet worden. Ze hebben duidelijk geld te veel. Die staking bij Nederland 3 was dus eigenlijk ook niet nodig.

    geplaatst op
  • Echt bijzonder (mooi) vind ik dat logo niet.

    geplaatst op
  • Ik heb de video even bij Daily Motion gezet, iets handiger te bekijken...

    geplaatst op
  • @Frank: Bedankt. Na het klikken op de eerdere link leverde bij mij dat een browservenster met alleen maar onleesbare code op. De link van jou werkt meteen goed.

    geplaatst op
  • Wat betreft het promotiefilmpje: sterk! Ook goed dat NOS zich beter gaat afzetten tegen het 'grijze' publieke omroep-wereldje.

    De 'O'-gedachte achter de huisstijl vind ik erg goed gevonden: het dynamisch middelpunt.

    Over de andere huisstijl-uitingen ben ik niet te spreken, vind het erg goedkoop en zó jaren '90 ;) Kijk voor de grap eens naar het weerbericht tijdens de journaals.

    Hoe zal de massa gaan reageren op deze veranderingen..?

    geplaatst op
  • Het intelligente beleid van een omroep in vertwijfeling. Enerzijds een halvering van het budget. Anderzijds een volstrekt onnodige verandering in lokk & feel. En dat terwijl vooral de televisiemarkt zich mag verheugen belangstelling voor retro producten. Zie de de terugkeer van zaterdagavond shows, henny huisman, andre van duin en vanaf 2006 komt Joop van den Ende samen met Eyeworks met een een aantal ouderwetse (let op het woord) zaterdagavond shows. En de NOS gaat het virtuele baken van de publiek omroep pimpen. Hoezo verkeerde timing....

    geplaatst op
  • @Albert: De NOS gaat binnenkort ook even terug in de tijd, maar slechts voor één uitzending ;-)

    geplaatst op
  • De Dotcomschool is licht gefrustreerd over het nieuwe NOS-logo. Dat valt te lezen op hun website, maar ook in een persbericht (via: communicatiecoach.com).

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.