Non-spot raakt steeds meer in zwang

Non-spot raakt steeds meer in zwang

Adverteerders richten zich steeds meer op non-spot. Toch zijn de ervaringen met non-spot niet bijster goed, zo blijkt uit een onderzoek van twee studenten commerciele economie van Hogeschool In Holland in opdracht van bureau Brand New Day.

Rick McCullough en Hans Beumer van Brand New Day concluderen hieruit dat de adverteerder nog niet professioneel bezig is met non-spot. Wel verwacht de helft van de top-50 adverteerders dat de budgetten voor non-spot de komende twee jaar met zo`n 2% stijgen. Het aantal adverteerders dat zich richt op non-spot stijgt met zeker 16%. De adverteerders geven aan meer controle te willen over de formats en hebben meer interesse in eigen concepten. Al blijkt hier in de praktijk nog niet veel van. Over het algemeen hebben adverteerders nog te weinig kennis over non-spot.

De reden om momenteel aan non-spot te doen zijn: merklading 43%, naamsbekendheid 25%; werving nieuwe klanten 8%; aanvulling op spot 8%; associatie concept 8%; geen reden 8%. De reden voor non-spot in de toekomst zijn: merklading 32%; naamsbekendheid 33%; werving nieuwe klanten, aanvulling op spot, informatie overdracht, gebruik stimuleren, geen reden allemaal 7%.

Bron:
Adformatie


Geplaatst in

Delen



Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • Beste,
    Ik las onlangs in Adformatie het artikel 'De erfenis van Koffietijd'. Graag had ik geweten of het onderzoek rond non-spot beschikbaar is en zo ja via welke weg ik dit kan verkrijgen.
    Graag had ik ook contact opgenomen met het bureau Brand New Day : is het mogelijk om mij de gegevens hiervan te bezorgen.
    Bij voorbaat dan en vriendelijke groeten,
    Sylvie Dewaele
    Media Director

    geplaatst op
  • Sylvie, je kunt het beste contact opnemen met GVR; Hans Beumer (Brand New Day) is bestuurslid van de sectie sponsoring. Zij kunnen je ongetwijfeld het adres geven.

    http://www.gvr.nl/secties/sponsoring/

    geplaatst op
  • Ik ben blij met de discussie over dit onderwerp. Het was een stevig ondergewaardeerde manier om product of dienst onder de aandacht te brengen. Tot voor kort hadden media en reclamebureau's weinig of geen oog voor deze vorm van advertising. Een kentering lijkt plaats te vinden. Met name de aandacht voor merklading 'sentiment feitenlijk'uit dit onderzoek doet ons goed.
    In dit kader ook een posting op dit log: http://www.venturo.web-log.nl/index.log?ID=468247

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.