Niks dooie boel: de lijkkist-pin-up-kalender 2008
Mooie vrouwen doen het altijd goed in reclames. Ook als ze eigenlijk niets met het product dat ze aanprijzen te maken hebben. Denk aan de beursbabes op autoshows, Wendy van Dijk met chips, Katja Schuurman en de Gouden Gids (of met de Laser computer “Maar nu, heb ik er éééééééén”). Of aan de willekeurige vrouwen die wasmiddelen aanprijzen. Die hebben daar helemaal niets mee te maken, toch, anno 2007.
Goed, dat gaat allemaal nog wel. Maar je kan het ook pushen. Zo, net over het randje. De Italiaanse lijkkistenfabrikant Cofani Funebri komt er mee weg. Al zes jaar lang. Een soort Pirelli-kalender voor de uitvaartbranche, met de bizarre combinatie van lijkkisten en pin-up modellen.
Mooi stukje marketing, toch? Uitvaartmedia schrijft: ‘Volgens Maurizio Matteucci van Cofani Funebri is dit bedoeld om de eigenlijke producten van het bedrijf, doodskisten, te promoten. En met succes, zegt hij. ‘Wij zijn een van de populairste kistenfabrikanten ter wereld.’ Met als belangrijkste afzetgebied: Nederland.
Die Mateucci heeft gewoon gelijk. Hoe moet je anders je kisten onder de aandacht brengen. Gewoon een mooie vrouw erbij, en klaar ben je. Je kan er moeilijk een knap uitziend lijk inleggen. Een ander idee, iemand? Spuien, die comments. Flauwe “dooie boel” grappen krijgen extra punten.
stukje marketing? stukje taart!
iemand pritt gezien?
@Bert: Wat bedoel je?
Nu maar hopen dat ze de aandacht op hun kisten kunnen houden en niet ergens anders op!
Nou, die dames laten zich niet kisten in ieder geval!
Misschien is experience marketing een optie?
Haha, die Italianen (wie anders!) geven nieuwe inhoud aan de femme fatale 🙂
Ach, al die ophef. Die vrouwen hebben er zo te zien een broertje dood aan 🙂
Nog een leuk spreekwoord: “De dood heeft geen kalender.”
En zo kan je doorgaan: “Vrouwen bloot, handel dood.”
Sick …
zorgt vast voor een veel sneller intredende rigor mortis;)
De een z’n dood is de ander z’n bloot…
hmm, nogal schuin:
(uitgesproken door model)
In het leven ben ik het mooiste waar je in terecht kan komen, dood echter een doodskist van Punebri
Net bij de Jubileum bijeenkomst geweest van 25 jaar Nederlandse kalenders en agenda’s. Zoiets als dit zat er niet bij. Heb de organisatoren wel even live deze bijdrage laten zien. Misschien volgend jaar nieuwe categorie…..???
Dooie boel hier.
Over kalenders gesproken, waar blijft die kalender met twitterbabes eigenlijk?
@Marketingfacts: Die zou nu toch wel ongeveer uit moeten komen:-)
Ik zie wel in de urltitel dat die wat gewijzigd is om hem minder seksistisch te maken.
@Petra: haha, zie het nu ook; matthijs heeft natuurlijk klappen gekregen van z’n vriendin 😉
@Marco en Petra: Niet meer dan normaal 😉 Bij nader inzien inderdaad denigrerend, vandaar aanpassing.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!