• Usability & design
    wordt gesponsord door

Niks dooie boel: de lijkkist-pin-up-kalender 2008

Niks dooie boel: de lijkkist-pin-up-kalender 2008

Mooie vrouwen doen het altijd goed in reclames. Ook als ze eigenlijk niets met het product dat ze aanprijzen te maken hebben. Denk aan de beursbabes op autoshows, Wendy van Dijk met chips, Katja Schuurman en de Gouden Gids (of met de Laser computer “Maar nu, heb ik er éééééééén”). Of aan de willekeurige vrouwen die wasmiddelen aanprijzen. Die hebben daar helemaal niets mee te maken, toch, anno 2007.

Goed, dat gaat allemaal nog wel. Maar je kan het ook pushen. Zo, net over het randje. De Italiaanse lijkkistenfabrikant Cofani Funebri komt er mee weg. Al zes jaar lang. Een soort Pirelli-kalender voor de uitvaartbranche, met de bizarre combinatie van lijkkisten en pin-up modellen.

Mooi stukje marketing, toch? Uitvaartmedia schrijft: ‘Volgens Maurizio Matteucci van Cofani Funebri is dit bedoeld om de eigenlijke producten van het bedrijf, doodskisten, te promoten. En met succes, zegt hij. ‘Wij zijn een van de populairste kistenfabrikanten ter wereld.’ Met als belangrijkste afzetgebied: Nederland.

Die Mateucci heeft gewoon gelijk. Hoe moet je anders je kisten onder de aandacht brengen. Gewoon een mooie vrouw erbij, en klaar ben je. Je kan er moeilijk een knap uitziend lijk inleggen. Een ander idee, iemand? Spuien, die comments. Flauwe “dooie boel” grappen krijgen extra punten.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 21 reacties op dit artikel

  • stukje marketing? stukje taart!

    geplaatst op
  • iemand pritt gezien?

    geplaatst op
  • @Bert: Wat bedoel je?

    geplaatst op
  • Nu maar hopen dat ze de aandacht op hun kisten kunnen houden en niet ergens anders op!

    geplaatst op
  • Nou, die dames laten zich niet kisten in ieder geval!

    geplaatst op
  • Misschien is experience marketing een optie?

    geplaatst op
  • Haha, die Italianen (wie anders!) geven nieuwe inhoud aan de femme fatale :-)

    geplaatst op
  • Ach, al die ophef. Die vrouwen hebben er zo te zien een broertje dood aan :-)

    Nog een leuk spreekwoord: "De dood heeft geen kalender."

    En zo kan je doorgaan: "Vrouwen bloot, handel dood."

    geplaatst op
  • Sick ...

    geplaatst op
  • zorgt vast voor een veel sneller intredende rigor mortis;)

    geplaatst op
  • De een z'n dood is de ander z'n bloot...

    geplaatst op
  • hmm, nogal schuin:
    (uitgesproken door model)
    In het leven ben ik het mooiste waar je in terecht kan komen, dood echter een doodskist van Punebri

    geplaatst op
  • Doet mij een beetje denken aan de commercials die in de eerste afleveringen van Six Feet Under zaten. Maar die waren smaakvoller gemaakt dan deze kalender.

    geplaatst op
  • Net bij de Jubileum bijeenkomst geweest van 25 jaar Nederlandse kalenders en agenda's. Zoiets als dit zat er niet bij. Heb de organisatoren wel even live deze bijdrage laten zien. Misschien volgend jaar nieuwe categorie.....???

    geplaatst op
  • Overigens is dit niet de enige uitvaartkalender
    Zie http://www.menofmortuaries.com voor een variant met uitvaart-mannen. De opbrengst van deze kalenders komt ten goede aan het borstkankerfonds (zie http://www.kammcares.org/)
    en binnenkort http://www.femalesoffuneralhomes.com

    Wat ik wel aardig vind aan de italiaanse kalender is het feit dat de eigenaar van die kistenfabriek, Maurizio Matteucci, al zijn modellen persoonlijk ronselt in .. de lokale sportschool

    geplaatst op
  • Dooie boel hier.

    geplaatst op
  • Over kalenders gesproken, waar blijft die kalender met twitterbabes eigenlijk?

    geplaatst op
  • @Marketingfacts: Die zou nu toch wel ongeveer uit moeten komen:-)

    geplaatst op
  • Ik zie wel in de urltitel dat die wat gewijzigd is om hem minder seksistisch te maken.

    geplaatst op
  • @Petra: haha, zie het nu ook; matthijs heeft natuurlijk klappen gekregen van z'n vriendin ;-)

    geplaatst op
  • @Marco en Petra: Niet meer dan normaal ;-) Bij nader inzien inderdaad denigrerend, vandaar aanpassing.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.