Nieuwssites moeten inspelen op tijd van de dag

22 maart 2003, 09:23

Onderzoekers van MORI hebben ontdekt dat de behoefte aan nieuws op krantensites varieert op verschillende uren van de dag, maar wel een vast patroon vertoont.

Krantensites kunnen hun voorpagina’s daar het beste op afstemmen, vinden zij. ‘s Morgens is er vooral interesse voor algemeen laatste nieuws, ‘s middags neemt de interesse in etnertainmentnieuws toe, ‘s avonds staan vacatures, auto’s, huis en haard en uitgaan centraal in de gedachten van de bezoekers, en online shopping.

Het onderzoeksrapport [http://www.moriresearch.com/news/articles/dayparts_0103.html]Online Dayparting: Claiming the Day, Seizing the Night kost $395.

Bron:

http://www.onlinepublishingnews.com/

Zie ook:

http://www.digitaledge.org/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!