Nieuw merk lanceren? Gebruik internet!

Nieuw merk lanceren? Gebruik internet!

Online adverteren zorgt voor een sterke merkherkenning van nieuwe producten. Dat concludeert onderzoekbureau Dynamic Logic naar aanleiding van het onderzoek MarketNorms. Met name bij nieuwe producten blijkt online adverteren een grote bijdrage te hebben aan de merkherkenning.

Het bureau plaatst wel de kanttekening dat de resultaten sterk worden beinvloed door het verschil in advertentiedoelstellingen tussen gevestigde en nieuwe merknamen. Gevestigde merken zoeken naar meer verkoop, terwijl introducees juist merkherkenning als belangrijkste doelstelling hebben.

Bron:
Nieuwsbrief Incentive


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.