Nieuw! Swiftly

Nieuw! Swiftly
,
@marketingfacts

Een van de meest bekende crowdsourcing-platformen is toch wel 99designs. De mensen achter dat platform hebben afgelopen week een nieuwe crowdsourcing-platform gelanceerd: Swiftly. In deze blog vertellen zij over het hoe en wat van Swiftly.

Waar moeten we de mensen van Swiftly van kennen?

Swiftly.com is een nieuwe website en service opgericht door 99designs. 99designs, met Patrick Llewellyn als CEO, is ‘s werelds grootste online marktplaats voor grafisch ontwerp. Inmiddels zijn op 99designs 235.000 designers actief uit 192 landen ter wereld en zijn er sinds de oprichting in 2008 wereldwijd al meer dan 200.000 grafische ontwerpwedstrijden gehouden voor startups, MKB’s en andere organisaties. In diezelfde periode keerde het bedrijf € 45 miljoen uit aan zijn design community. 99designs lanceerde eerder dit jaar een Nederlandstalige versie van de site met 99designs.nl en accepteert sindsdien ook euro’s en verzorgt Nederlandstalige klantenservice voor opdrachtgevers en designers.

Het idee achter Swifty

Swiftly werkt volgens een andere manier dan het crowdsourcing model van 99designs.nl. Klanten kunnen met behulp van de website een snelle “ontwerpfiks" gedaan krijgen, voor een vaste prijs van $15. Dit kan bijvoorbeeld het aanpassen van een logo, het updaten van promotiemateriaal, of het photoshoppen van foto's zijn etc. Denk hier bijvoorbeeld aan een restauranteigenaar die zijn menu (PDF) geüpdatet wil hebben, maar hier niet de software of de kennis voor heeft. Of een marketingbureau zonder ontwerper in huis.

Met Swiftly kan deze taak snel uitgevoerd worden: de klant uploadt een bestand dat hij aangepast wil hebben. De designers op het platform zijn geselecteerd uit de groep van designers actief op 99designs. Zij kiezen een beschikbare taak op Swiftly en uploaden de voltooide taak binnen een paar uur in je Swiftly inbox. (Tijdens onze testen was dit vaak al binnen 20 minuten.)

Waarom zijn jullie Swiftly zijn gestart?

Tijdens de afgelopen 5 jaar hebben we gezien dat we een betrouwbare bron zijn voor ontwerpwedstrijden en grotere opdrachten, maar dat veel mensen niet weten waar ze naartoe kunnen gaan voor een klein grafisch ontwerpproject en een snelle fiks (een aanpassing aan een visitekaartje, logo of banner). Deze nieuwe service vervult een vaak voorkomende vraag van klanten en geeft freelance designers een aanvullende manier om geld te verdienen. 

Met de lancering van Swiftly zetten we nog een stap in de richting van integratie in de gehele verticale markt van grafisch ontwerp. Klanten kunnen bij ons komen voor een logo via een ontwerpwedstrijd en zo verbonden worden aan een goede designer. Mochten ze hierna een brochure, website, mobiele app etc. nodig hebben, kunnen ze onze 1-op-1 projecten gebruiken om met designers op lange termijn verder te werken. Met Swiftly kunnen we nu ook kleine “fiksen” uitvoeren die eerder geen thuis hadden.

Welke 'marketingfacts' kunnen jullie ons geven?

15% van de klanten van 99designs bestaat uit marketingbureau’s en marketeers. Er is hier vaak vraag naar kleine aanpassingen en ontwerpprojecten die uitgevoerd moeten worden omdat de drukkerij wacht of omdat er een presentatie aanstaande is en de powerpoint template niet up to date is. We verwachten marketingprofessionals als eerste klanten en veelgebruikers van 99designs.

De designers op Swiftly zijn geselecteerd uit de community van designers op 99designs. Gebaseerd op kwaliteit en geografische locatie (zodat er designers beschikbaar zijn 24 uur per dag) waren op Swiftly's eerste dag al 600 designers actief op het platform.

Waar staat Swiftly over een jaar?

We focussen ons het aankomende jaar op het op- en verder uitbouwen van een platform voor grafisch ontwerp. Zoals vele van onze nieuwe producten is Swiftly op dit moment een MVP (minimum viable product) en wanneer we zien dat onze services (wedstrijden en 1-op-1 projecten op 99designs en een snelle fiks op Swiftly) gezamenlijk een 'workflow' voor het hele grafische ontwerpproces kunnen vormen zullen we deze producten verder opbouwen. Je kan hierbij bijvoorbeeld denken aan lokalisatie, zodat we verschillende markten kunnen bereiken.

MVP helpt ons om flexibel te zijn en snelle aanpassingen te doen waar nodig. Door onze services te integreren hopen we van dit klantenbestand gebruik te maken en Swiftly op eenzelfde manier te groeien.

Afbeelding: VFS Digital Design (cc)


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.