Nieuw! SurveyTalent

6 september 2012, 13:00

Interessante start-ups, websites, projecten, initiatieven… we kunnen er geen genoeg van krijgen. Toch hadden deze nog geen eigen plekje op Marketingfacts. Tot voor kort dan, want startups en andere leuk initatieven hebben een eigen rubriek in een Marketingfacts-jasje, onder de simpele doch retro-naam: Nieuw! Met vandaag: SurveyTalent.

Wouter Wiegmans … waar moeten we je van kennen?

SurveyTalent is mijn derde internetstartup. In ‘99, toen ik nog op de middelbare school zat, startte ik URL-redirection-dienst http://www.rulestheweb.com. Naar het voorbeeld van http://www.come.to/mysite konden mensen bij mij http://mysite.rulestheweb.com aanvragen. Dit was overigens nog in de tijd van de hele lange internetadressen. Voordat ik naar de univeriteit ging heb ik de site (voor weinig :-)) verkocht aan V3 Redirection Services, het bedrijf van onder andere Boris Veldhuijzen van Zanten. Tijdens mijn studententijd ben ik een webdevelopment- en webdesignbureau gestart en heb ik jarenlang op projectbasis gewerkt. En nu ben ik dus fulltime aan de slag met SurveyTalent.

Wat is het idee achter SurveyTalent?

SurveyTalent is een online tool waarmee iedereen prachtige online enquêtes en formulieren kan ontwerpen. Online enquêtes zijn een zeer toegankelijke en waardevolle manier om gegevens te verzamelen via het internet. Zelf een enquête opzetten is echter een behoorlijk technisch verhaal. De op dit moment beschikbare online enquête tools zijn vaak ingewikkeld, beperkt, duur en tonen niet professioneel.

SurveyTalent is makkelijk in het gebruik, veelzijdig, professioneel en betaalbaar, en ook nog eens gewoon in het Nederlands te gebruiken.

Waarom ben je die initiatief gestart?

Tijdens mijn afstuderen moest ik een enquête houden. Een zoektocht naar online enquêtetools leverde weinig op. Ik was totaal niet onder de indruk. Er was geen tool waar ik een professioneel ogende vragenlijst kon ontwerpen, met de vragen die ik wilde stellen, zonder mijn afstudeerbedrijf op hoge kosten te jagen. Uiteindelijk heb ik de enquête toen zelf geprogrammeerd, maar het idee voor SurveyTalent was geboren.

In Nederland zijn de meeste mensen bekend met de online enquête tools SurveyMonkey en ThesisTools. SurveyTalent werkt gewoon een heel stuk makkelijker, het ontwerpen van een enquête is echt een fluitje van een cent met SurveyTalent. De enquêtes die je ontwerpt ogen bovendien een stuk professioneler.

Ook is SurveyTalent nu al een stuk veelzijdiger dan deze tools. Zo is de huisstijlontwerper veel krachtiger, waardoor je je enquêtes veel sterker in jouw huisstijl kan laten verschijnen. SurveyTalent-enquêtes en -formulieren zijn bovendien te koppelen aan PayPal, Google Checkout en (in de toekomst) iDeal, wat het mogelijk maakt om evenementregistraties of donaties in z’n geheel te verwerken via SurveyTalent. Ook ondersteunt het meerdere gebruikers per account. Je kan dus collega’s of vrienden uitnodigen binnen je account om samen aan enquêtes te werken en resultaten te analyseren. En dit zijn slechts enkele voorbeelden van enkele features die nu al beschikbaar zijn in SurveyTalent. Er is nog veel meer en er komt nog veel meer!

Welke marketingfacts kun je ons geven?

SurveyTalent is net live. Veel statistieken kan ik dus niet geven, want die er gewoon nog niet.

SurveyTalent is beschikbaar in abonnementsvorm (Software as a Service). Betaalde abonnementen zijn beschikbaar vanaf €19,95 per maand, en zijn afhankelijk van het aantal reacties dat je per maand wil ontvangen. Uiteraard is er een gratis abonnement beschikbaar, waarmee je tot 100 reacties per maand kan ontvangen en waarbij een kleine advertentie onder je enquête verschijnt.

Waar staat SurveyTalent over een jaar?

SurveyTalent moet een bekende speler worden in online formulieren en enquêtes. Elke Nederlander die met een online vragenlijst aan de slag gaat weet van SurveyTalent, of wordt er door een ander op gewezen.

Ook buiten Nederland moet SurveyTalent een naam vestigen. Het is reeds beschikbaar in het Nederlands en Engels, maar binnenkort worden meer talen toegevoegd waardoor we nog interessanter worden voor o.a. de Spaans- en Duitstalige markt.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

5 Reacties

    bypeneimi

    wat ik zocht, bedankt


    14 december 2013 om 09:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!