Nek-aan-nek race tussen Marketing Online en Marketingfacts

16 mei 2005, 19:45

Zoals hier gisteren al te lezen was hebben DutchCowboys en Tijdschrift voor Marketing in de afgelopen twee maanden voorbereidingen getroffen voor de lancering van hun nieuwe gezamenlijke MolBlog, de Marketing OnLine Blog. Via Frankwatching lekte dit initiatief afgelopen zaterdag uit.

Uit een analyse van de sitestatistieken van Marketing Online en Marketingfacts blijkt dat de website van het Tijdschrift voor Marketing en deze weblog in een nek-aan-nek race verwikkeld zijn als het erom gaat wat de grootste marketingsite van Nederland is. Marketingfacts lijkt vooralsnog aan de winnende hand.

Frankwatching heeft vanavond een samenvatting van de eerste commentaren op de het nieuwe initiatief van Kluwer en DutchCowboys. Ook is er een uitgebreide analyse te vinden van de bezoekersaantallen van Marketing Online en Marketingfacts. Uit de ontwikkeling van het aantal pageviews en bezoeken valt af te leiden dat Marketingfacts vanaf afgelopen februari Marketing Online voorbij is gestreefd als grootste marketingsite van Nederland.

image

Op Frankwatching meer over de verschuiving in marktaandelen die gaande is. In het artikel ook aandacht voor enkele opmerkelijke zaken op het vlak van RSS en de e-mailnieuwsbrief.

Internet, intranet, online media, online marketing en new business. Dat zijn onderwerpen die me boeien en waar ik me als webwatcher, publicist, gastspreker en consultant mee bezig houd. Vanaf begin 2004 deel ik mijn kennis en ervaringen via Frankwatching, een van de bekendste businessblogs van Nederland. Op die plek en daarnaast ook op Eventblogs.nl doe ik eveneens regelmatig verslag van events.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!