Nedstat richt adviestak op

2 maart 2005, 18:46

In een interview met Emerce gaat Michael Kinsbergen, CEO van Nedstat, in op de toekomst van het bedrijf. Nedstat, samen met MarketXS en Mapper een van de best gefinancierde Nederlandse technologiebedrijven, gaat naast het leveren van producten op het gebied van website-analyse zich nu ook richten op advies.

Pardon? Waarom niet alle aandacht naar het ontwikkelen van een beter product? Nedstat staat al jaren stil en wordt links en rechts ingehaald door nieuwe en bestaande leveranciers van analyse-producten. Bovendien, hoe slim is het voor een bedrijf, dat voor een belangrijk deel afhankelijk is van adviesbureaus, om zelf bij klanten te gaan adviseren?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Tjeerd

    In het artikel is ook aandacht voor de nieuwe generatie van Sitestat die dit jaar uitkomt. Weet niet of het een beter product is, maar Kinsbergen denkt van wel:

    Ook zal de support-afdeling worden versterkt. Een en ander hangt samen met de nieuwe release van Sitestat, het webanalytics-product.

    “We komen dit jaar met een nieuwe generatie van Sitestat. Dat zal meer gaan lijken op een Windows-applicatie. Ook zullen er binnen Sitestat aanzienlijk minder clicks nodig zijn om rapporten te maken of statistieken op te vragen.”


    2 maart 2005 om 20:23
    media

    Ben benieuwd wat die nieuwe generatie Sitestat gaat bieden. Ze zouden de analyse en rapportagetools zodanig moeten maken dat de gebruikers geen (of beperkt) advies nodig hebben om de resultaten te interpreteren.


    3 maart 2005 om 00:40
    CF

    Zouden ze daar iets aan verdienen?


    3 maart 2005 om 01:36

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!