Nederlanders zoeken via internet naar nieuwe energieleverancier

Nederlanders zoeken via internet naar nieuwe energieleverancier

Ongeveer 1,2 miljoen Nederlandse internetgebruikers veranderden vorig jaar van leverancier van gas of elektriciteit. Bijna een half miljoen hiervan deed een beroep op het internet bij de keuze van een nieuwe leverancier. Dat blijkt uit een onderzoek van het online marktonderzoeksbureau InSites Consulting, dat 5400 Nederlandse internetgebruikers ondervraagde over de rol van het web in de keuze van een nieuwe energieleverancier.

Internet bepaalt vaak keuze van energieleverancier. Bijna een miljoen surfers in Nederland overwegen binnen de drie maanden van leverancier te veranderen. 82 procent weet nog niet bij wie ze een nieuw contract zullen afsluiten voor elektriciteit of gas.

Deze cijfers tonen het groot belang aan van het internet”, zegt Christophe Vergult van Insites. “Omdat men zelden op voorhand een voorkeur heeft, gaat men gericht op zoek naar betrouwbare informatie die bij de keuze helpt. Een professionele en gebruiksvriendelijke site levert aanbieders met andere woorden gegarandeerd extra verkoop op.”

De studie toont aan dat consumenten het internet vooral gebruiken om algemene informatie te verzamelen over verschillende leveranciers (64% van de surfers) en hen in detail te vergelijken (67%). 1 op 3 surfers raadpleegt hiervoor onafhankelijke vergelijkingsites, of bezoekt sites van verschillende leveranciers.

Ook gelezen bij Telegraaf en AdManager.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.