Nederland op weg naar multimediaal bereiksonderzoek?
Het zal niemand verbazen dat er steeds meer behoefte bestaat aan een algemeen multimediaal bereiksonderzoek. Steeds vaker hebben we immers te maken met cross-mediale campagnes waarbij we de effectiviteit van de verschillende media met elkaar willen vergelijken. Op dit moment kent ieder medium haar eigen panel, bereiks-onderzoek en terminologie.
Dat moet anders zei Bas Buesink (KLO Informatie & Advies) gisteren tijdens de Emerce Update in Amsterdam. Hij presenteerde (pdf) alvast AMBON (Algemeen Multimediaal Bereiksonderzoek Nederland).
Toeval of niet maar toen ik gisteravond nog even mijn RSS-feeds aan het scannen was, struikelde ik over het bericht op mediaonderzoek.nl dat STIR en NOM gaan samenwerken. Daarmee lijkt een eerste stap in AMBON gezet, nu radio en tv nog!
Wat dacht je van Games, Mobile Devices en Events?
Daarnaast vind ik dat Theater er ook bijhoort, maar dat vinden de marketeers te kunstzinnig.
NOM staat voor Nationaal Onderzoek Multimedia, dus zou als naam ook moeten volstaan 😉 ‘k Heb er veel verwachtingen van, zeker omdat straks alle belangrijke bereiksonderzoeken onder één dak worden uitgevoerd (Intomart GfK).
Indira, ik zou al heel blij zijn als we radio, tv, print en internet in een gezamenlijk bereiksonderzoek krijgen.
Zijn er voor games, mobile devices en events uberhaupt al geaccepteerde bereiksonderzoeken?
Da’s waar ook Peter, dus de naam hebben we al!
Trouwens, sinds wanneer ‘struikel’ jij over een bericht? Wat heb ik daar voor nodig om dat te bewerkstelligen 😉
Als het een titel heeft waar ik niet aan voorbij kan gaan 😉
Een compleet betrouwbaar dashboard zal nog wel wat langer op zich laten wachten. Maar tot die tijd is deze nieuwe stap al een goede. Adaptive planning heeft de toekomst. Had om meer te leren ook heel graag naar Emerce Update gekomen. Helaas. De volgende keer beter….
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!