Samen met Hans Mestrum van Hans On Experience en Stephan Fellinger, iemand die ook sterk geloofd in dit fenomeen, heb ik een screencast gemaakt: een demo-filmpje van MSN Messenger van vijf minuten. Hans is expert op het gebied van screencasts. Erg leuk om dit samen te doen. We hebben een bewuste keuze moeten maken wat wél en wat niet te doen want de doelstelling was om marketeers een indruk geven van wat er mogelijk is voor merken. Compleet zijn lukt niet. Een drempel wegnemen om er zelf mee aan de slag te gaan misschien wel.
Ik ben benieuwd hoe dit aanslaat. Misschien is het dan ook wel iets om relatief nieuwe toepassingen snel met een breed publiek te delen. Aandachtsgebieden als in-game advertising, social tagging&sharing of mobiel internet zouden zich hier wellicht goed voor kunnen lenen. Dit soort nieuwe fenomenen zorgen voor kennis- en begripdrempels bij marketeers. Ze kosten bijvoorbeeld uitzoektijd, je moet er iets voor installeren of er zelfs speciale hardware voor hebben. Drempels dus. En daar hebben marketeers geen tijd voor, geen zin in of de kennis niet voor. Een snelle update is misschien gewenst. En misschien is dit een goed formaat. Overigens staat het filmpje in verschillende (technische) formats op de site van Hans. Ben dus benieuwd hoe dit werkt. Wie mag ik het woord geven?