MPJC2014: Challenges in Media #adv

10 juni 2014, 14:15

Hoe bereik je de kijker in een wereld waarbij hij gewend is gratis te krijgen wat hij wil, wanneer en waar hij dat wil? Wat is de aanpak van nieuwe (online en on demand) spelers in de industrie om de kijker voor zich te winnen? Hoe zorgen nieuwe data ervoor dat je kan scoren? Op 26 juni komt de Nederlandse media industrie bij elkaar om stil te staan bij deze ‘challenges in media’- op gebied van data, social en video (on demand). Met Bas Ording, tot vorig jaar topdesigner bij Apple, reclame goeroe Rory Sutherland (Ogilvy) en NY Times R&D director Matt Boggie. Maar ook de Nederlandse mediatop is aanwezig. Neem een time out van je hectische werkleven om je in één dag bij te laten praten over de actuele media uitdagingen en aanpak van verschillende spelers. Schrijf je in via Marketingfacts en betaal slechts €145,-!

Tijdens MPJC2014 staan drie ‘challenges’ centraal: er wordt gekeken naar data, video (on demand) en social (tv). Zo zullen Sander Duivenstein (Sogeti) en Matt Boggie (NY Time) in gaan op het gebruik van data in de media sector. Hoe kunnen we data inzetten om de consument beter te bereiken en te bedienen?

In het programmablok over de ‘Video Challenge’ komen onder meer Niels Baas en Eugène Hendrikx aan bod. Niels Baas zal meer vertellen over het nieuwe VOD platform van de omroepen: NLZiet. Eugène Hendrikx gaat in op het fenomeen ‘multi-channel networks’. Zijn bedrijf Divimove ondersteunt YouTube channels met middelen voor het monetizen van content op YouTube. Hij neemt DusDavid mee als gast. Zijn kanaal DusDavidGames heeft 430k subscribers en maandelijks 8 miljoen views.

Op het gebied van Social gaat het met name om de relatie tussen social media en tv. Niet alleen worden de tv-programma’s waar het meeste over gesproken werd op social media bekend gemaakt, ook laat Marc de Vries van Twitter zien hoe sociale media en televisie samen gaan.

Ook is de Nederlandse mediatop aanwezig op MPJC. Zo zullen Henk Hagoort (NPO) en Bert Habets (RTL) hun visie geven op het medialandschap. Een outsider is Mark van Leest van AFC Ajax die komt vertellen wat Ajax met allerlei schermen gaat doen in de Arena.

Your Challenge

Naast het programma met sprekers heeft MPJC dit jaar ook meer ruimte voor interactie en netwerken. Ga tijdens MPJC ook zelf aan de slag met jouw challenge in media! Na de plenaire kick-off van MPJC zoek je verdieping tijdens een van de diverse inhoudelijke expertsessies in Villa Heideheuvel, netwerken tijdens de Mix & Match sessies aan de ronde tafels van studio 21 of ontdek je nieuwe demo’s op de playground van MPJC. Bovendien zal het plenaire programma ook een stuk interactiever worden door de voting en visualisatie tools die ingezet gaan worden.

Profiteer van korting bij je inschrijving!

Als lezer van Marketingfacts profiteer je van korting bij je inschrijving op MPJC. Gebruik de code X3A55 294A 3E06 4F3E en je betaalt slechts €145,- in plaats van €175,- (ex. BTW).

Meer informatie en inschrijving via de MPJC website.

MPJC is al zes jaar lang hét media event van het jaar. Tijdens vorige edities haalden we een keur aan topsprekers naar Nederland, waaronder Matt Danzico van de BBC in 2013, Gary Carter (FremantleMedia) in 2012, Kevin Slavin in 2011 en Erik Huggers in 2011. Daarnaast is de Nederlandse mediatop ook altijd aanwezig in het programma, zoals in het verleden Bert Habets (RTL), Jan-Willem Brüggenwirth (538), Dick Molman (Sanoma) en Henk Hagoort (NPO).

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!