Moeders gaan internet vaker gebruiken om hun leven te managen

13 juni 2005, 18:35

Vrouwen, en dan vooral moeders, maken steeds meer gebruik van internet bij het managen van hun leven en dat van hun gezin. Uit onderzoek van het Britse digitale marketingbureau Panlogic onder vrouwen tussen de 35 en 45 jaar blijkt dat er twee soorten internetgebruikende moeders zijn: ‘manager’-moeders en ‘indifferent’-moeders.

De managende moeders gebruiken internet voor praktische doelen, zoals online bankieren en andere vormen van e-commerce en voor studiedoeleinden. De indifferent moeder maakt slechts sporadisch gebruik van het internet, voor shopping, om iets op te zoeken of om een spelletje te doen.

Volgens Paul Toeman, commercieel directeur bij Panlogic, hebben manager-moeders heel andere wensen en verwachtingen van internet dan andere vrouwen en dan mannen. Zij beslissen over de meeste gezinsaankopen en zij zijn degenen die online boodschappen doen, informatie over vakanties en evenementen opzoeken etc. Voor hen is het internet een onmisbare ondersteuning in het dagelijks leven. Opmerkelijk is dat de ondervraagde groep vrouwen voor sociale contacten liever de telefoon dan het internet gebruikt.

Bron: Marketing Week nr. , p. 19, 1/3 p. / MarketingData

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Noortje

    Leuk en bruikbaar artikel! Iemand enig idee of suggesties waar ik onderzoeken kan vinden over het (communicatie)bereik van zwangere vrouwen / aanstaande moeders?


    1 april 2015 om 14:53

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!