Mindshare werkt hard voor uw geld

25 mei 2005, 11:01

Mindshare werkt hard voor uw geld

Via VKMag gewezen op deze videoclip (gemaakt door Brand New telly) waarin de medewerkers van mediabureau Mindshare (niet te verwisselen met adviesbureau Share of Mind) het nummer ‘We work hard for your money’ zingen.

VKMag zou de tip hebben gekregen van een medewerker van mediabureau Carat. Whatever, het is een grappige clip en ze (we) hebben weer een aantal bureaus gratis gepromoot hier 😉

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

24 Reacties

    Telecom

    @Marco Een grappige clip? Ik vind het echt om te janken, zo smerig!


    25 mei 2005 om 13:08
    media

    Ik lees inderdaad het bericht van Retecool-woordvoerder: “Het verdwenen topic is ‘gesloten’ vanwege ‘conflict of interest'”. Hmmm, vreemd. Maar dat er een relatie is tussen dit filmpje van het mediabureau van Unilever en de Rexona-campagne geloof ik niet. Alleen al om het feit dat die laatste (deels) via mij is gelopen (niet via mindshare dus). Maar blijf het wel vreemd vinden dat het filmpje van retecool is verdwenen. Zo slecht is het toch niet?


    25 mei 2005 om 13:19
    Telecom

    Mindshare is groot in mediaplaatsingen, weblogsworden steeds belangrijker als medium voor adverteerders….


    25 mei 2005 om 13:26
    alexstil

    Ok ook ik grijp hier even in, mindshare doet alle media voor unilever behalve online. daar zijn wij al 5 jaar verantwoordelijk voor . Rexona project loopt dus via ons en niet via mindshare. Hoop dat dit duidelijk is. Verder is het filmpje van mindshare volgens mij gemaakt voor een interne presentatie van mindshare nederland te presenteren tijdens een internationale mindshare meeting. (maar weet dit niet 100% zeker). in ieder geval hebben de 2 zaken niets met elkaar te maken.


    25 mei 2005 om 13:40
    vmax

    ok.. ff op 1 rijtje

    Mindshare is niet het mediabureau van Unilever.

    Mindshare is een media inkoop organisatie die onder andere ook mediaruimte inkoopt voor Unilever.

    Mindshare maakt dus zelf geen media (behalve het filmpje) maar koopt bijvoorbeeld banner ruimte in (kennelijk dus ook bij retecool.nl)

    retecool.nl moet kennelijk op zoek naar aan paar stevige kloten.

    Tot zo ver alles duidelijk?

    Kennelijk zijn er dus ook heel veel webloggers die zo blind zijn dat ze een ‘promotie filmpje’ niet kunnen onderscheiden van een filmpje met een vette knipoog (om te lachen dus). De grote bedrijven worden kennelijk geacht geen gevoel voor humor te hebben. Ik ben blij dat ze dat bij Mindshare dus wel hebben.


    25 mei 2005 om 15:57
    Telecom

    Sorry jongens, het was gewoon een “speculatie” van me. @ VMAX Jou definitie van humor vind ik erg mager. Ik bedank er voor om voor mijn baas te zingen, dansen en te lachen op een promotie filmpje..


    25 mei 2005 om 16:37
    vmax

    knipoog = humor?

    Vandaar dat al die meiden in de bar zich rot lachten gisteren.

    Bedankt voor de info Telecom 😉

    Het is ook niet mijn soort humor, zelfspot en ironie is meer mijn ding.


    25 mei 2005 om 16:48
    piet

    @vmax. Wanneer je beweert dat Mindshare geen mediabureau is weet je niet waar je het over hebt.

    Hoe het wel zit: reet heeft uit angst dat Mindshare nooit meer Retecool zal voorstellen de post eraf laten halen na een telefoontje van de Adfactor die zijn ruimte verkoopt. Heel dom natuurlijk, want de reaguurders daar laten zich niet in de zeik nemen. En heel zielig van Mindshare en van de Adfactor dat ze dit doen natuurlijk.


    25 mei 2005 om 17:33
    Kitko

    Ach laat die mensen lekker een liedje zingen en maak je er niet zo druk over zou ik zeggen. Ieder z’n heug.


    25 mei 2005 om 17:41
    vmax

    probeer je alles op een rijtje te zetten. leggen ze je woorden verkeerd uit.

    ok..

    Ja, Mindshare is een mediabureau, ik heb nooit anders beweerd. En toch maken ze zelf geen media, ze kopen het in.

    @peit. ik ben het volledig met je eens. Ontzettend dom van retecool om toe te geven aan de druk Adfactor en de berichten te verwijderen.

    In de portfolio van Adfactor zit trouwens ook Geenstijl.nl. Het Mindshare filmpje zal daar ook waarschijnlijk nooit zijn vertoon maken.

    Maar als Mindshare en Adfactor zo veel druk uitoefenen.. waarom staat het dan nog steeds op brandnewtelly.com?


    25 mei 2005 om 19:12
    Frank Meeuwsen

    weblogs die gaan toegeven aan de druk van adverteerders….het einde is begonnen?


    25 mei 2005 om 19:41
    Martijn

    Op blogonomics kwam het ook al naar voren. Enkele superblogs zullen zich gaan gedragen als normale uitgevers. Zo zie je maar het bewijs. Uiteindelijk bestaat “gratis” niet, behalve in de liefde, is volledig vrije nieuwsgaring niet mogelijk zonder enige financiele genoegdoening en daar zitten dus altijd belangen aan vast. Ondanks allemaal goed bedoelde redactiestatuten is daar niets aan te doen vrees ik. Lobby en druk zullen altijd effectief blijken.


    26 mei 2005 om 04:31
    Kalief

    Weblogs geven al lang toe aan ‘druk’ van adverteerders.

    In de eerste plaats door de layout aan te passen om advertenties op de belangrijkste plekken te zetten, wat altijd ten koste gaat van functionaliteit. Bijvoorbeeld doordat voor reageerders interessante info buiten beeld valt omdat er een advertentie boven komt.

    In de tweede plaats doordat niet meer het aantal bezoekers, maar meer het aantal reageerders en reacties belangrijk wordt. Een groot weblog plaatst hiervoor bijvoorbeeld opzettelijk verneukte ANP-berichten om maar zoveel mogelijk verontwaardigde reacties uit te lokken.

    Infotainment.


    26 mei 2005 om 08:09
    René

    De digitale media kunnen nog heel wat leren: scheiding van redactie en commercie is bij de zichzelf respecterende papieren media al decennia gemeengoed. Retecool laat zien dat zelfrespect niet vanzelfsprekend is. En dan gaat het nog maar om een kut-filmpje met nul inhoud.


    3 juni 2005 om 17:16

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!