Mercedes-Benz in een nieuwe dimensie…

23 februari 2005, 17:41

Mercedes-Benz heeft gisteren onder de kop ‘Mercedes-Benz in een nieuwe dimensie’ een persbericht uitgegeven over de lancering van een nieuwe internationale site met de nodige entertainment voor de B-klasse. Niets bijzonders, zou je zeggen, Echter het persbericht maakt bekend dat de site 3 maart wordt gelanceerd en de site geeft nu aan “There is an internal server error on the site you are trying to contact.” (bron: Adverblog)

Wie gaat er nu een persbericht uitgeven voor de lancering van een website een week later en zet op de site zelf tot die tijd een foutmelding? Is dit een slinkse manier om de pageranking in Google te beinvloeden?

Een week voor de lancering gaan weblogs linken naar de site om de knulligheid van Mercedes aan te tonen.

Een andere actueel voorbeeld. Ben Hammersley heeft de nieuwe weblog van de Observer gebouwd en live gezet voor de officiele lancering om de spiders van searchengines binnen te krijgen. Diverse zaken op de site werken echter nog niet zoals comments en trackbacks.

Met beide voorbeelden heb ik het gevoel dat er niet optimaal gebruik wordt gemaakt van het lanceermoment van een nieuwe site.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

1 Reactie

    nikao

    hmm.. in het geval van Mercedes wordt er toch juist wel optimaal gebruik gemaakt van het lanceermoment? (als dit opzet is tenminste)

    Ik vind het wel slim bedacht, vraag me alleen af of een site als mercedes het nou moet hebben van linkjes op weblogs


    24 februari 2005 om 07:10

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!