MEC in 10 Minuten: Marc van Gelder (Mediq)

MEC in 10 Minuten: Marc van Gelder (Mediq)

Marc van Gelder is sinds 2005 CEO van Mediq. Zijn opdracht was om van een geneesmiddelendistributeur een sterk en breder gefundeerd bedrijf te maken. Mediq heeft apotheken en distribueert niet alleen medicijnen, maar regelmatig ook de daarbij passende zorg. Hij stroomlijnde de organisatie en bracht alles samen onder het merk Mediq.

Het groeien naar een merk was één van de belangrijkste pijlers van zijn beleid. Internationale expansie was een andere. Het Nederlandse bedrijf zit inmiddels in 15 landen. Het merk ziet ook een duidelijke rol in het terugbrengen van de zorgkosten. Door actief onderzoek wordt voorkomen dat mensen in een ziekenhuis opgenomen moeten worden. Hoe gaat een merk waarvan beslisser, koper en gebruiker andere partijen zijn (overheid, verzekeraar, consument) om met haar merkstrategie, de interne verankering en de internationale uitrol?


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.