Loyalty Lab en wereld.nl sluiten overeenkomst voor gerichte online-marketing

19 februari 2003, 12:57

Loyalty Lab en OLM Holding bv (exploitant van wereld.nl, een verzameling van communities met circa 750.000 leden) kondigen vandaag een samenwerkingsovereenkomst aan.

Loyalty Lab zal als belangrijke partner bijdragen aan de commerci?le exploitatie van de marketingfaciliteiten van wereld.nl. Hierbinnen vallen het realiseren van klantenclubs en eigen communities voor verschillende opdrachtgevers, de inzet van (opt-in) e-mailadressen en het exploiteren van de e-zines en de marktonderzoeksgegevens van wereld.nl.

Wereld.nl omvat een aantal communities, ledenclubs en websites die gegroepeerd zijn rond interessegebieden en waarmee doelgroepen bijeengebracht worden. Bekende wereld.nl- titels zijn SmulWeb, ReisWeb en VrouwZijn. De doelgroepen worden door het concept van virtuele gemeenschappen bereikbaar en betrokken. Door de eigen inbreng van de leden ontstaan uitgebreide gedragsprofielen. OLM startte in 1997 met wereld.nl en heeft aangetoond zeer gericht de behoefte van de consument om te kunnen zetten in actieve participatie van diezelfde consument in online-communities.

Loyalty Lab en wereld.nl leggen de nadruk op het bouwen en houden van klantrelaties en onderscheiden zich hiermee van andere internetinitiatieven die vaak eenvoudig op adverteren zijn gebaseerd. Met de marketingfaciliteiten die deze samenwerking biedt kunnen bedrijven op een meer effectieve wijze met klanten communiceren en online-marketingacties uitvoeren dan met traditionele media. Door de klantprofielgegevens worden marketingacties selectief en gericht uitgevoerd. Bedrijven komen op deze manier ?midden in? hun doelgroep te staan.

Loyalty Lab zal het vernieuwende wereld.nl marketingconcept aan opdrachtgevers aanbieden. Daarbij zal het accent liggen op Direct Email Marketing, het opzetten van klantenclubs of eigen communities voor bedrijven of merken, het uitvoeren van online-marktonderzoek en het exploiteren van de advertentiemogelijkheden van de diverse wereld.nl-sites. Met de toevoeging van wereld.nl aan de reeds door Loyalty Lab beheerde bestanden, kan over een zeer groot arsenaal aan kwalitatieve e-mailadressen worden beschikt, die op veel criteria kunnen worden gesegmenteerd.

Enkele bedrijven die voor marketingacties onder andere gebruik maken van de wereld.nl-omgeving zijn: Unilever, Fiat, Bonduelle, Campina, Eismann, Huishoudbeurs, Vakantiebeurs, Histor, Nuon, Zonnatura, Essent, CenterParcs en Landal. Wereld.nl wordt ge?xploiteerd door OLM Holding bv. Oprichter en directeur is Rob Oostveen.

Over Loyalty Lab

Loyalty Lab is een dochteronderneming van Target Interactive Communication BV. Zij adviseert over het opbouwen, verbeteren en onderhouden van een profijtelijke band met klanten. Ook het ontwikkelen van software voor klanten databases en het bouwen, analyseren en beheren ervan, alsmede het bedenken van communicatieprogramma?s behoren tot haar kernactiviteiten. Internet speelt daarbij een belangrijke rol. Loyalty Lab concentreert zich op de waarde van de individuele klant en legt een lucratieve relatie tussen communicatie en ICT.

Bronnen:

http://www.persberichten.com/

http://www.loyaltylab.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!