Lost Boys blijven teruglopen

1 augustus 2003, 03:43

“Of we meer zullen draaien in het derde kwartaal van 2003 hangt af van de stemming van onze klanten bij de terugkeer van hun zomervakantie”, schrijft Lost Boys in de toelichting bij zijn tweede kwartaalcijfers. Het netto kwartaalverlies bedraagt 3,7 miljoen euro bij een omzet van 13,2 miljoen euro.

Vanochtend presenteerde IconMedialab/Lost Boys zijn financiele resultaat over het tweede kartaal van 2003. Het netto kwartaalverlies bedroegt 3,66 miljoen euro. In het tweede kwartaal van 2003 daalde de omzet met 30 procent, vergeleken met vorig jaar, tot 13,2 miljoen euro.

Dat is het negende achtereenvolgende kwartaal met omzetdaling, zo blijkt uit dit PDF-bestand met financiele details. De omzet daalt tientallen procenten per kwartaal.

Escador, begin juli 2003 overgenomen door Lost Boys, droeg voor 1,5 miljoen euro bij aan de omzet.

Beleggers konden niet enthousiast raken over de prestaties van het Nederlandse bedrijf met een Zweedse beursnotering. De koers daalde vanochtend met 4,65 procent.

Het operationele verlies bedroeg 2,8 miljoen euro. IconMedialab/LostBoys schrapte operationele kosten en overheidkosten en verkleinde de marges om de lagere omzetten te compenseren. Hoewel het bedrijf stelt een stabiele orderportefeuille te hebben voor het volgende kwartaal, houdt het enige slag om de arm. Het internetbureau ziet dat bedrijven er steeds langer over doen om te beslissen over het begin van nieuwe projecten en het voortzetten van bestaande.

Bron:

http://www.planet.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!