Kwart huishoudens interesse in ’triple play’

4 april 2005, 21:24

Meer dan een kwart van de Nederlandse huishoudens met een personal computer is geinteresseerd in een gecombineerd aanbod voor internet, telefonie en digitale televisie. Dat blijkt uit onderzoek van marketingonderzoeksbureau Heliview. KPN krijgt daarbij de voorkeur, aldus Heliview.

Heliview richt zich in het onderzoek op de houding van klanten ten opzichte van kabelinternetaanbieders ten opzichte van ADSL-internetleveranciers. Daaruit blijkt dat ADSL de voorkeur blijft houden onder internetgebruikers in Nederland. Het aandeel ADSL is in 2004 gegroeid naar 28 pct van 31 pct, terwijl kabelinternt een matige groei doormaakte van 28 pct naar 31 pct.

Momenteel vechten telecom- en kabelbedrijven met elkaar om de gunst van de klant op de internetmarkt. Heliview noemt de concurrentie in de markt voor internettoegang ‘enorm’. ‘Zeker als blijkt dat 15 pct van de huishoudens in 2005 een andere provider verwacht in te schakelen.’

Een meerderheid van de huishoudens die geinteresseerd is in een gecombineerd aanbod voor internet, telefonie en digitale televisie denkt aan KPN (52 pct) als aanbieder. Versatel brengt vanaf augustus de ‘triple play’ in de huiskamers. Het onderzoek toont niet aan hoeveel huishoudens hierin geinteresseerd zijn.

Bron: ANP

Meer lezen over Triple Play:

http://www.jet-stream.nl/nieuws/ConnectedHome_2010-2015.pdf

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!