Kryptonite, Jamba, Frits Wester, who’s next?

21 december 2004, 13:15

Kryptonite, Jamba, Frits Wester, who's next?Dat Frits Wester heeft vals gespeeld in NCRV’s Nationale Nieuwsquiz weten we inmiddels allemaal.

Niet alleen de gevestigde media als telegraaf.nl, nu.nl en planet.nl hebben hierover geschreven. Ook weblogs als medialog (en hier), geenstijl.nl, xop.nl, coolmedia.nl, astroh.nl, jongnieuws.nl, fok.nl, josvanvliet en hyped.nl (om er maar een paar te noemen) zullen de komende tijd zorgen dat iedereen die online op zoek is naar Frits Wester, weet dat hij een valsspeler is.

De wijze waarop nieuws zich verspreid (snelheid, bereik en duur-zaamheid) is drastisch aan het veranderen. Niet alleen bedrijven maar ook personen zullen zich dat moeten realiseren!

Kryptonite, Jamba, Frits Wester, who’s next?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    Leon van Bokhorst

    Naast snelheid, bereik en duurzaamheid heeft ook de kwaliteit ernstig onder dit verschijnsel te leiden. Gedreven door de wens als eerste te willen komen met een nieuwsfeit, is keer op keer gebleken dat slordigheden en pertinente onwaarheden de wereld ingeslingerd worden.

    Een boeiend verschijnsel is dat het nieuws zichzelf door al deze bronnen corrigeerd… het groeiproces van een nieuwsfeit. Eerst wat geruchten, telkens aangevuld met feiten, totdat er een soort algemene consensus ontstaat over hetgeen ‘waar’ is.


    21 december 2004 om 15:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!