Kritische websites mogen naam doelwit in URL

21 augustus 2005, 05:11

Het Geneefse rechteninstituut Wipo heeft bepaald dat Alfred Donovan – een 88-jarige aandeelhouder – zijn domein TellShell.org mag behouden.

Shell claimde merkmisbruik, maar werd door de arbiter in het ongelijk gesteld: De website maakt welliswaar gebruik van Shell’s merknaam, maar wekt niet de indruk een ‘echte’ Shell site te zijn. Sterker nog: de website is juist bijzonder herkenbaar als een kritisch manifest. En het uiten van kritiek valt onder de vrijheid van meningsuiting.

Die 88-jarige Alfred heeft overigens een goed gevoel voor humor. In het overzichtje waarin hij Shell baas Jeroen van der Veer met zichzelf vergelijkt staat ondermeer:

OVERSPENDING:

Jeroen has admitted to being “staggered” at the $10 BILLION DOLLAR cost overrun at the delayed Sakhalin-2 projectin Russia. He seems to have forgotten that he bears ultimate responsibility for this latest debacle.

Alfred decided to go wild and invest in some Viagra but then forgot why he wanted it.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!