Kritische websites mogen naam doelwit in URL

21 augustus 2005, 05:11

Het Geneefse rechteninstituut Wipo heeft bepaald dat Alfred Donovan – een 88-jarige aandeelhouder – zijn domein TellShell.org mag behouden.

Shell claimde merkmisbruik, maar werd door de arbiter in het ongelijk gesteld: De website maakt welliswaar gebruik van Shell’s merknaam, maar wekt niet de indruk een ‘echte’ Shell site te zijn. Sterker nog: de website is juist bijzonder herkenbaar als een kritisch manifest. En het uiten van kritiek valt onder de vrijheid van meningsuiting.

Die 88-jarige Alfred heeft overigens een goed gevoel voor humor. In het overzichtje waarin hij Shell baas Jeroen van der Veer met zichzelf vergelijkt staat ondermeer:

OVERSPENDING:

Jeroen has admitted to being “staggered” at the $10 BILLION DOLLAR cost overrun at the delayed Sakhalin-2 projectin Russia. He seems to have forgotten that he bears ultimate responsibility for this latest debacle.

Alfred decided to go wild and invest in some Viagra but then forgot why he wanted it.

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!