Kredietverleners steken veelvoud in reclame

Kredietverleners steken veelvoud in reclame

Volgens de Vereniging van Communicatie-Adviesbureaus (VEA) hebben kredietverleners als Gelink en Frisia in de eerste helft van dit jaar al meer geld uitgegeven aan reclame dan in heel vorig jaar.

Volgens de VEA is er door de tien bekendste geldschieters ongeveer 48 miljoen euro uitgegeven aan televisiespots en advertenties in kranten. In het hele jaar 2002 gaf de branche ruim 40 miljoen euro uit aan reclame.

Bij DSB, de grootste in dergelijke geldverstrekking, kon woensdag niemand reageren. De woordvoerder was afwezig.

Gelink Adviesgroep zegt in 2002 niet meer geld te steken in reclame dan in 2003. Alleen is het bedrijf eind vorig jaar begonnen met reclame op televisie. ‘Wij spenderen jaarlijks circa 4 miljoen euro aan reclame’‘, zegt directeur financi?n C. Hazewinkel. ,,We realiseren hier een behoorlijke omzetgroei. Daar stemmen wij ons advertentiebudget op af.’

Gelink ziet door de televisiereclame niet opeens meer respons. ‘We meten bij ons precies via welk medium de klanten binnenkomen. Er komen behoorlijk wat reacties binnen, maar dat zijn niet allemaal serieuze klanten.’

Bron:
http://www.communicatieonline.nl/


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 6 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.