Koffie?

Koffie?

Van koffie droog je uit en krijg je een slechte adem, drink dus geen koffie maar water tipt OZ Zorgverzekeringen in een radiospotje. Correctie: tipte OZ in zijn najaarscampagne, want OZ zendt het spotje niet meer uit na hevig protest van het productschap koffie.

Reclamemast voorbeelden OZ herpositioneringscampagne 2003“Er ontstond een relletje, want volgens hen is het een fabel dat je van koffie uitdroogt”, aldus accountmanager Jos? Molendijk van The Communication Company, het Bredase reclamebureau waar zij verantwoordelijk is voor klant OZ. “Maar als je op een internetzoekmachine koffie en uitdroging intikt, heb je zo zeshonderd sites te pakken”, zegt Molendijk. Maar de koffielobby stuurde wetenschappelijk onderzoek op waar niks in staat over slechte adem en zo. En is zelfs net bezig met een reclamecampagne waarin fabels over koffie worden aangepakt, hoorde Molendijk.

Twee spotjes met “Wist-u-datjes” over meer bewegen en de pre’s van fruit gaan gewoon door. Net als de andere gezondheidstips die de verzekeraar brengt met daaraan gekoppeld zijn nieuwe slagzin: “OZ Zorgverzekeringen zorgt goed voor u”. Ook via tijdschriften, mailings, internet en buitenreclame. Langs de A20 bij Schiedam en de A27 bij Gorinchem staan nog enkele weken reclamemasten met de tip “Vergeet je ontbijt niet.” Molendijk: “Heel veel mensen houden het ‘s ochtends bij een sigaret en een kop koffie, en dan missen ze een belangrijke basis.

Bij The Communication Company bedachten G? Smit, Marco Bezemer en Arja Hoekstra de campagne. De foto’s zijn van Frans Strous.

Bron:
Volkskrant, 15 november 2003


Geplaatst in

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Haha, natuurlijk is dat wel zo... cafeïne is slecht

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.