KLM wil meer tickets via internet verkopen

18 december 2002, 11:09

De KLM heeft dit jaar nog geen 5% van zijn vliegtickets via internet verkocht. De luchtvaartmaatschappij wil dat percentage in 2003 verdubbelen.

Over vier a vijf jaar moet het aantal online boekingen zelfs goed zijn voor minimaal 40% van de huidige 16 miljoen passagiers, zo is de doelstelling. Volgens Paul Gregorowitsch, commercieel directeur van de KLM, is de pioniersfase inmiddels voorbij. `De KLM gaat versneld naar een volwassen e-commerce. Het internet leent zich bij uitstek voor het reisproduct, een ideaal distributiekanaal, 24 uur per dag en 365 dagen per jaar beschikbaar. Het is nu ook de uitdaging om in het verlengde van een vlucht nog meer e-producten te ontwikkelen, die nog meer passagiers trekken`, aldus Gregorowitsch. Elektronische tickets zijn voor de luchtvaartmaatschappij veel goedkoper dan de papieren vliegbiljetten. Als de online boekingen een aandeel hebben van 40% in het totaal aantal boekingen, zou dat 150 tot 200 miljoen euro besparen. Dat geld kan de KLM vervolgens weer herinvesteren in verbetering van het passagiersproduct, stelt Gregorowitsch. In 2003 investeert de KLM zeker 45 miljoen in verbetering van de dienstverlening.

Bron: http://www.telegraaf.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!