KLM persberichten via mobiel internet

20 mei 2003, 06:31

KLM wil journalisten nog sneller bereiken met persberichten en schakelt daartoe over van fax op mobiel internet. Er is een speciale website ontworpen die voortdurend de meest recente Nederlands- en Engelstalige KLM-persberichten bevat en te raadplegen is met een smartphone.

Het gaat voorlopig om een proef van drie maanden, die is opgezet in samenwerking met Sony Business Solutions en reclamebureau Network-Xtd Marketing Support. Ongeveer twintig journalisten krijgen een Sony Ericsson P800 smartphone die toegang biedt tot internet en e-mail. Via e-mail krijgen de journalisten een signaal dat er een nieuw persbericht klaar staat. Met het toestel kunnen zij vervolgens direct de mobiele internetsite van KLM raadplegen. Na afloop van de proef wordt ge?valueerd wat de toegevoegde waarde van mobiel internet is en worden verdere mogelijkheden ervan in kaart gebracht door de afdeling corporate communicatie van KLM.

Bron:

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!