Kirsten Jassies: ‘Facebook Business Manager is echt een horror-tool’

De Instagram-expert spreekt op NMW

Kirsten Jassies: ‘Facebook Business Manager is echt een horror-tool’
, MarketingTribune

Kirsten Jassies is 'social media-trendwatcher', schrijver en heeft haar eigen bureau genaamd Just K. Spreken voor een 'echte' zaal heeft nog altijd haar voorkeur. 'Je kunt het publiek beter peilen en vervolgens je verhaal daarop aanpassen.'

Nima Marketing Week vindt plaats van 1 t/m 3 september in DeFabrique te Utrecht. Ga hier naartoe voor meer informatie en tickets. Kirsten Jassies spreekt op woensdag 2 september om 10:00 uur in de Smederij.

Wat is het laatste nieuws bij Just K?

“In september komt mijn werkboek Instaproof uit, met 15 opdrachten die jou helpen te komen tot een succesvolle Instagram-strategie. Daarnaast ben ik bezig aan mijn derde boek over kick ass content voor social media, dat in het voorjaar van 2021 moet uitkomen.”

Voor welke marketinguitdaging staat Just K op dit moment?

“Ik sta ambivalent ten opzichte van adverteren, omdat ik uitga van de kracht van verhalen vertellen op social media en online. Bovendien sta ik vaak op podia en kom ik in de media met interviews, dus denk het adverteren niet hard nodig te hebben. Maar ik weet en zie dat het werkt om met adverteren een nieuwe doelgroep of mensen met dezelfde profielen te bereiken. Daarom zou ik mijn trainingen, coachings en boeken meer onder de aandacht willen brengen via advertenties. Iemand zou dat voor me uit handen moeten nemen, want ik vind Facebook business manager echt een horror-tool. Te veel keuzes en je moet er echt veel tijd in stoppen, wil je begrijpen of wat je doet het goede is. De uitingen zou ik dan wel zelf willen maken, mijn gezicht is hierbij belangrijk.”

NIMA Marketing Week vindt dit jaar zowel live als online plaats. Wat vind je van deze opzet?

“Het is een slimme zet om het event on- en offline aan te bieden, dat gebeurt in de Verenigde Staten al heel lang. In deze tijd is het hard nodig, want er zijn veel onzekerheden. Het nadeel vind ik wel dat het vrijblijvender voelt, dat je minder je aandacht hebt bij een online sessie dan in een zaal. Daarnaast is als spreker een podium met echte mensen in de zaal niet alleen leuker, maar kun je ook mensen in de ruimte beter peilen je verhaal daarop aanpassen.”

Waarom doen bezoekers er verstandig aan naar jouw talk te komen?

“Ik praat je helemaal bij op het gebied van Instagram en influencer marketing en waar je als bedrijf op moet letten als je wilt groeien met deze marketingtools in 2020. Hoe en met welk doel je nieuwe features als Insta shoppingreels en augmented reality kunt inzetten.

“Ik sta erom bekend dat mijn informatiedichtbijheid heel hoog is, dus opletten is gewenst”

“Maar ook het uitkiezen en samenwerken met influencers en hier waarde aan hangen. Ik sta erom bekend dat mijn informatiedichtbijheid heel hoog is, dus opletten is gewenst.”

Welke andere talk zou je willen aanbevelen en waarom?

“Ik zou zelf graag naar de talk van Meltwater gaan, een tool voor PR en marketing, over het maken van beslissingen op basis van externe data. Ik zie dat in mijn vakgebied de explorateurs van tools als Meltwater veel inzichten hebben in het succes van hun klanten op basis van data. Als trainer heb ik dat helaas te weinig en daarom hoop ik dat ze waardevolle tips en voorbeelden meegeven. Tegelijkertijd is er de sessie van Traffic Builders over een duurzame customer journey, ook die wil ik eigenlijk niet missen. De customer journey wordt bij veel kleine bedrijven genegeerd of onbegrepen, dat is jammer, want je hebt dit inzicht van je doelgroep keihard nodig om op de juiste momenten, op de juiste plek, de juiste content te kunnen leveren.”


Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.