John Lewis is Live - de meest gehypete kerstcommercial van Europa

Het concept wil de ouderwets gezellige magie van Kerst overbrengen door de ogen van iemand die het nog nooit eerder heeft meegemaakt

John Lewis is Live - de meest gehypete kerstcommercial van Europa

Er wordt niet alleen in het UK weken reikhalzend naar uitgekeken: De 'Britse Bijenkorf' John Lewis brengt jaarlijks een kerstcommercial uit, waarvoor héél het UK smelt en waarin steevast een knipoog wordt uitgedeeld aan het tijdsgewricht. Deze morgen werd de commercial uitgebracht en hij is weer.... eh lekker! Met uiteraard weer een fijne soundtrack. Zwelgen met de liefde voor een kerst-alien is ditmaal het thema.

John Lewis koos voor escapisme (lezen we op het immer goed ingevoerde Marketingweek) als reactie op de vraag van de consument naar vrolijk escapisme. John Lewis heeft de release van zijn kerstadvertentie trouwens een week naar voren geschoven en trekt 'm ditmaal uiteen met die van Waitrose - zelfde moederbedrijf - om ervoor te zorgen dat beide merken uit elkaar worden gezet.

John Lewis zegt dat het inspeelt op het verlangen van de consument naar vreugde en escapisme na 'een uitdagende 18 maanden' met een kerstcommercial die verhaalt over een kosmische ontmoeting tussen een schooljongen en een ruimtereiziger. De onverwachte gast aan tafel richt zich op de vriendschap tussen de 14-jarige jongen Nathan en ruimtereizigster Skye, wiens ruimteschip hij hij aantreft in de bossen bij zijn huis.

Nathan is geïntrigeerd door de bezoeker uit de ruimte, past zijn eigen kersttrui aan zodat die bij de oytfit van Skye's past, met een ster en twinkelende lichtjes. Naarmate hun vriendschap zich ontwikkelt, introduceert Nathan Skye in kersttradities van de familie: van het versieren van een boom in het bos tot een hapje van de onvermijdelijke mince pie. Ze kijken  naar kerstfilms, spelen in de sneeuw tot het ruimteschip is gerepareerd en ze terug moet naar haar thuisplaneet.

Together in Electric Dreams

Het concept, bedacht door adam&eveDDB, wil 'de ouderwets gezellige magie van Kerst overbrengen door de ogen van iemand die het nog nooit eerder heeft meegemaakt'. Bedenk zelf de analogieën met het dagelijks leven in het UK van 2021.

De commercial wordt begeleid door zangeres en songwriter Lola Young, die een cover zingt van de klassieker 'Together in Electric Dreams' uit 1984. De 3,7 miljoen My John Lewis-loyalty card-houders kregen de film als eerste te zien. De eerste broadcasting op tv wordt vanavond (4 november) om 20.15 uur verwacht op ITV tijdens The Pride of Britain Awards. 

Credits afbeelding: youtube, licentie: Alle rechten voorbehouden

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.